هکر کهنه‌کار I0n1c تصاویری از iOS 7.1 جیلبریک شده را منتشر کرد

یک‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
همانطور که می‌دانید بسیاری از کاربران سیستم‌عامل iOS بی‌صبرانه در انتظار انتشار جیلبریک برای آخرین نسخه‌های آن هستند تا با استفاده از این امکان تغییرات مدنظر خود را از نظر نرم‌افزاری در آیفون‌شان اعمال کنند. شاید بهترین خبر برای این افراد شنیدن امکان جیلبریک شدن iOS 7.1 باشد.
تبلیغات

کمپانی اپل برای ممانعت از جیلبریک ابزار‌های خود در iOS 7.1 پچ‌هایی را برای جلوگیری از حفره‌های مورد استفاده‌ی تیم evasi0n7 در این نسخه اضافه کرده بود. از این‌رو انتشار جیلبریک برای این نسخه 4 ماه به طول انجامیده است.

I just leave this here ... pic.twitter.com/4UzalhUGjK— Stefan Esser (@i0n1c) May 18, 2014
BTW it is Sunday— Stefan Esser (@i0n1c) May 18, 2014
That iOS 7.1.1 jailbreak is not based on a long vulnerability chain. It uses a single beautiful kernel bug that goes from mobile to kernel.— Stefan Esser (@i0n1c) May 18, 2014

اما همه‌ی این سخنان به معنای عدم جیلبریک iOS 7.1 نیست. امروز انتشار تصاویری از هکر نه‌چندان نام‌آشنای i0n1c در توئیتر که از یک آیفون 5C مجهز به سیستم‌عامل iOS 7.1.1 منتشر شده، حکایت از انجام جیلبریک در این تلفن‌هوشمند دارد.

در صورتی که از کاربران قدیمی ابزار‌های اپلی باشید، با i0n1c آشنا هستید. وی از جمله‌ی قدیمی‌ترین منتشرکنندگان جیلبریک برای iOS است که نقش عمده‌ای در جیلبریک iOS 4.3 داشته. این تیم پس از ارائه‌ جیلبریک برای این نسخه، میدان را برای فعالیت سایر تیم‌ها ترک کرد.

به‌نظر نمی‌رسد که iOS 7.1 که i0n1c قصد انتشار رسمی جیلبریک iOS 7.1 را داشته باشد. اما این تصاویر و توضیحات نشان از امکان‌پذیری انجام چنین امری در مورد iOS 7.1 دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات