سیستم روی یک چیپ کم‌مصرف Dhanush تا یک ماه ابزارهای پوشیدنی را همراهی می‌کند

چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
استارت‌آپ Ineda Systems که متعلق به مدیرعامل سابق موتورلا است اعلام نموده که پردازنده‌ای را برای ابزارهای پوشیدنی توسعه داده که قادر است با یک بار شارژ باتری، تا سی روز را در حالت آماده به کار فعال بماند. Ineda Systems مدعی است این پلتفرم که Dhanush نامیده می‌شود (در زبان هندی به معنای کمان) ده برابر کمتر از پردازنده‌های گوشی‌های هوشمند که هم‌اکنون در اغلب دستگاه‌های پوشیدنی بصورت مجدد مورد استفاده قرار گرفته انرژی مصرف می‌کند.
تبلیغات

 Dhanush از شیوه‌ی پردازش سلسله‌مراتبی بهره می‌برد که اجازه می‌دهد اپلیکیشن‌ها و وظایف، تحت بازدهی بهینه‌ از نظر مصرف انرژی و حافظه اجرا شده و به یک سنسور هاب همیشه فعال مجهز می‌باشد که برای استفاده در ابزارهای پوشیدنی مورد بهینه‌سازی قرار گرفته است. این تراشه در چهار مدل مختلف با نام‌های Advanced ،Optima ،Micro و Nano ارائه خواهد شد که هر کدام با هدف نوع خاصی از کاربردها و دستگاه‌ها طراحی شده‌اند. تمامی این چهار مدل به نحوی طراحی و توسعه‌داده شده‌اند که قادر به فعالیت سی‌ روزه با یک بار شارژ باتری باشند که چیزی حدود ده برابر مصرف کمتر نسبت به چیپ‌های کاربردی فعلی را نوید داده و انتظار می‌رود در نقطه‌ی قیمتی مناسبی نیز ارائه شوند.

تولیدکنندگان برجسته نظیر سامسونگ، کوالکام و ایمجینیشن تکنالوجیز تا کنون مجموع 30 میلیون دلار را در زمینه‌ی رسیدن به فناوری مورد نیاز در این زمینه هزینه کرده‌اند. جالب توجه است که یانک سون، مدیر ارشد استراتژی سامسونگ نیز یکی از سمت‌های مدیریت این استارت‌آپ را بر عهده دارد. نسخه‌های آزمایشی مصرفی این چیپ در حال حاضر تحت آزمایشات قرار داشته و انتظار می‌رود نسخه‌های تجاری آن طی شش ماه آینده به بازار مصرف ارائه شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات