سامسونگ: ما از محصولات اپل کپی‌برداری نکردیم؛ عملکردمان در بازاریابی و تبلیغات تحسین بر‌انگیز است

جدیدترین اخبار از دادگاه اخیر اپل و سامسونگ همچنان در حال منتشر‌شدن هستند. تمامی شواهد و اطلاعات حاکی از این موضوع می‌باشند که سامسونگ در صدد اثبات این موضوع است که هیچ‌گونه کپی‌برداری از محصولات اپل صورت نگرفته و علت موفقیت این کمپانی کره‌ای و محصولاتش، عملکرد خارق العاده آن‌ها در امور بازاریابی و تبلیغات است.

سامسونگ تمام سعی خود را بکار بسته تا هیأت منصفه دادگاه را مجاب نماید که علت موفقیت برند سامسونگ در بازارهای جهانی و به خصوص ایالات متحده اتخاذ استراتژی صحیح از طرف مسئولین این کمپانی، خصوصاً شخص «تد پندلتون» مدیر ارشد بازاریابی این کمپانی در حوزه‌ی آمریکای شمالی این کمپانی است.

پندلتون در اظهار نظری جالب و در عین حال عجیب، عنوان کرده که در سال 2011 که قصد داشته وارد مجموعه سامسونگ شود؛ حتی نمی‌دانسته که سامسونگ تلفن‌هوشمند تولید می‌کرده است.

تصور من این بود که مردم، سامسونگ را بیشتر به خاطر تلویزیون و لوازم خانگی می‌شناسند؛ اما در مورد تلفن‌هوشمند، هیچ تعریف جامعی از این موضوع که محصول ما قرار است چه چیزی باشد و چه هدفی را دنبال کند وجود نداشت.

چندی بعد این کمپانی با راه اندازی کمپین تبلیغاتی Next Big Thing خود و با استفاده از اهرم قدرتی که سیستم‌عامل اندروید گوگل در اختیارش گذاشته بود، به یکی از بزرگترین و محبوب‌ترین برند گوشی‌های هوشمند اندرویدی تبدیل شد.

پندلتون همچنین پیشنهاد داد تا سامسونگ کمپین‌های تبلیغاتی مؤثری برای جلوگیری از پیشتازی آیفون اپل به راه اندازد. وکلای اپل نیز سعی داشتند با ارائه ایمیل‌های درون شرکتی که توسط مقامات سامسونگ ارسال شده، این موضوع را اثبات کنند که شکست اپل اکنون برای سامسونگ یک هدف نیست؛ بلکه ابزاری برای بقای این کمپانی محسوب می‌گردد.

سران سامسونگ پیش از معرفی آیفون 5 توسط اپل ادعا کرده بودند که با ورود این محصول به بازار، یک سونامی واقعی رخ خواهد داد. به هر روی، سامسونگ سعی دارد توجه همگان را از این موضوع که احتمالاً پتنت‌های اپل را نقض کرده، منحرف و آن‌ها را به این سمت هدایت نماید که قدرت واقعی این کمپانی در امر بازاریابی را علت موفقیت آن بدانند.

هرچند قدرت سامسونگ در بازاریابی و تبلیغات بر کسی پوشیده نیست، اما آیا شما فکر می‌کنید ادعاهای اپل علیه این کمپانی صحت دارند؟

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده