سوسک‌های سایبرگ بدون نیاز به باتری خارجی نزدیک هستند

دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۴
مطالعه 1 دقیقه
حتما می‌دانید سایبورگ چیست؟ اندام زنده در ترکیب با ماشین! ممکن است به زودی آرزو کنید که ای کاش سوسک‌های بیشتری در محله‌ی شما پرسه بزنند. دانشگاه کشاورزی و تکنولوژی توکیو و دانشگاه اوساکا، با همکاری یکدیگر نوعی سلول سوختی توسعه داده‌اند که می‌تواند به منظور ایجاد شبکه‌ای از حسگرهای بی‌سیم مورد استفاده قرار گیرد که در حقیقت توسط مجموعه‌ای از حشرات بدون نیاز به انرژی خارجی و با تکنولوژی بالا تشکیل شده است!
تبلیغات

 محققان پیش‌تر نیز توانسته بودند نسبت به کنترل سوسک‌هایی که باتری و چیپ‌های مخصوصی به آن‌ها متصل شده بود اقدام نموده و از آن‌ها به عنوان سنسور استفاده کنند. با سلول سوختی جدید تولید شده توسط این تیم، انرژی مورد نیاز این فرآیند کنترل، توسط بدن خود سوسک‌ها و از طریق مایع مخاطی (موکوز یا trehalose) آن‌ها تامین می‌شود که با قرار دادن سوزن‌های کوچکی در بدن جانور بدست می‌آید. این تکنولوژی که از مدت‌ها پیش کار بر روی آن آغاز شده بود، این امکان را فراهم می‌کند که این سوسک‌های جذاب، بدون نیاز به باتری و تنها از طریق خوردن پس مانده‌های غذای همیشگی به فعالیت ادامه دهند.

نمونه اولیه سلول سوختی تولید شده با پرینتر سه‌بعدی، توانایی تولید 50.2 میکرووات انرژی را از بدن یک سوسک حمام دارد. این میزان برای حشره‌ای که اغلب ما به محض دیدنش سعی در له کردن آن داریم بسیار قابل توجه است!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات