اینتل دوربین سه‌بعدی شناسایی و مدل‌سازی چهره را معرفی کرد

پنج‌شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
اینتل، سیستم دوربین سه‌بعدی با قابلیت شناسایی چهره‌ی افراد را معرفی کرد. هدف از طراحی و توسعه‌ی این دوربین سه‌بعدی، کنار گذاشتن روش سنتی وارد کردن رمز عبور و استفاده از روش امن و ساده‌تری برای کنترل گجت‌ها است.
تبلیغات

به‌گزارش وال‌استریت ژورنال، اینتل دوربین مفهومی YAP را با قابلیت شناسایی صدا، چهره و اثرانگشت کاربران و با هدف جایگزینی روش‌های بیومتریک با راهکار‌های سنتی حفظ امنیت از قبیل وارد کردن رمز‌ عبور معرفی کرد. با توجه به اهداف تعیین شده برای این محصول مفهومی، نام آن نیز برگرفته از عبارت "You Are The Password" است که نشان از جایگزینی پسورد با فاکتورهای بیومتریک افراد دارد.

اینتل در ابتدای سال جاری میلادی نیز سیستم کامپیوتری بی‌سیمی مبتنی بر نسل جدید تراشه‌ی خود معرفی کرد. در این سیستم که از تراشه‌های Skylake بهره گرفته شده، تمام سیم‌های مورد استفاده در ساختار کامپیوتر حذف شده و از ارتباط بی‌سیم برای ارتباط بهره گرفته شده بود.

کیرک اسکواجِن، مدیر بخش تراشه‌ پی‌سی اینتل، ابراز امیدواری کرد تا فناوری توسعه یافته توسط اینتل، از سال آتی میلادی در قالب محصولات تجاری روانه‌ی بازار شود.

قابلیت شناسایی چهره‌ی کاربر، با استفاده از فناوری جدید دوربین سه‌بعدی توسعه یافته است. این فناوری قادر است مدل‌های سه‌بعدی از چهره‌ی افراد ایجاد کند. این مدل‌های سه‌بعدی را می‌توان در کاربردهای امنیتی چون کنترل کامپیوترها مورد استفاده قرار داد. براساس اطلاعات منتشر شده، این دوربین‌های توسعه یافته قادرند حتی کوچکترین تغییرات در چهره را نیز تشخیص داده و در آواتار سه‌بعدی ایجاد شده نمایش دهند.

اینتل سرمایه‌گذاری عظیمی روی فناوری اسکن و ایجاد مدل‌های سه‌بعدی انجام داده است. این کمپانی در پی آن است تا کسب و کاری را حول تولید دوربین‌های سه‌بعدی راه‌اندازی کند. اسکواجن در این خصوص گفت:

ما درصدد تبدیل شدن به اولین تولید‌کننده‌ی دوربین‌های سه‌بعدی هستیم.

برخی گمانه‌ها حکایت از فعالیت اپل در این حوزه و توسعه‌ی فناوری مشابهی دارند. اپل در سال ۲۰۱۳ کمپانی PrimeSense را که در زمینه‌ی توسعه‌ی فناوری‌های مرتبط با اسکن سه‌بعدی فعالیت می‌کرد، تصاحب کرد. هنوز خبری از عرضه‌ی محصولاتی مبتنی بر فناوری‌های توسعه یافته توسط PrimeSense نیست، اما شایعاتی مبنی بر استفاده از قابلیت‌ شناسایی ژست‌های حرکتی در اپل‌تی‌وی مطرح شده است.

دیروز شاهد انتشار خبری در مورد احتمال بکارگیری صفحه‌ی نمایش سه‌‌بعدی توسط اپل در نسل بعدی آیفون‌ بودیم که گمانه‌ها در مورد استفاده از فناوری‌های توسعه یافته توسط پرایم‌سنس و استفاده از دوربین‌های سه‌بعدی را قوت می‌بخشد.

اسکواجن همچنین به پروسه‌ی تولید نسل بعدی تراشه‌‌های برادول نیز اشاره کرد. در حال حاضر تراشه‌های کم‌مصرف Core M برادول به بازار عرضه شده و انتظار می‌رود تراشه‌های اصلی برادول نیز در سال ۲۰۱۵ در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات