آیا ماشین لباس‌شویی می‌تواند تلفن‌های هوشمند اطراف خود را شارژ کند؟

جمعه ۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۷
مطالعه 1 دقیقه
شارژرهای بی‌سیم کمی راحت‌تر از شارژرهای سیمی هستند، اما آن‌ها نیز نیاز دارند تا از طریق کابل به برق متصل شوند. حال یک ایده‌ی جالب مطرح شده است، هایر تلاش می‌کند تا لوازم خانگی منزل شما را به یک شارژر بی‌سیم تبدیل کند تا تمام تلفن‌های منزل شما بصورت خودکار شارژ شوند.
تبلیغات

هایر، تولیدکننده معروف لوازم خانگی، قصد دارد تا سیستم شارژ بی‌سیمی را توسعه دهد که از طریق آن بتواند گجت‌های اطراف لوازم خانگی را تا فاصله‌ی ۴.۵ متر شارژ کند. به این ترتیب، یخچال، ماشین لباس‌شویی، مایکرو ویو و بسیاری از دیگر لوازم خانگی قادر خواهند بود تا گجت‌های اطراف خود را شارژ کنند.

تصور کنید در حالی که در آشپزخانه مشغول غذا خوردن هستید بدون نیاز به پَد شارژر، تلفن هوشمندتان شارژ شود. ایده‌ی هایر بسیار جالب به نظر می‌رسد.

هنوز این ایده تا عملی شدن فاصله‌ی زیادی دارد و پرسش‌های مختلفی نیز در باره‌ی نحوه‌ی کار کرد آن مطرح شده است. مثلا در این روش شارژدهی چقدر انرژی مصرف می‌کند تا شارژ بی‌سیمِ ۴.۵ متری میسر شود. این فناوری برای دیگر لوازم خانگی یا بدن انسان مشکل ساز خواهد بود یا خیر؟ حتی شارژ و دشارژ مدوام تلفن‌های هوشمند و دیگر گجت‌های همراه نیز خود می‌تواند طول عمر باتری این ابزارها را تحت الشعاع قرار دهد.

با همه این‌ها هایر، سخت در تلاش است تا این ایده‌ی جالب را عملی کند. نظر شما در باره‌ی چنین قابلیتی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات