69 درصد از آمریکایی‌ها همچنان کتاب‌های چاپی را به الکترونیکی ترجیح می‌دهند

دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
در طی سالی که گذشت، 69 درصد از آمریکایی‌ها یک کتاب چاپی را مطالعه کردند، 28 درصد یک کتاب الکترونیکی خواندند و 14 درصد به یک کتاب صوتی گوش داده‌اند. اگرچه بخشی از مردم که کتاب‌های الکترونیکی مطالعه می‌کنند در حال رشد است ولی تعداد بسیار اندکی از افراد این نوع مطالعه را بطور کامل جایگزین کتاب‌های چاپی کرده‌اند.
تبلیغات

این یک سنت است که دستگاه‌هایی که خدمات و سرگرمی را به ما ارائه می‌کنند بطور مرتب جایگزین یکدیگر می‌شوند. اما بر اساس نتایج تحقیقات موسسه‌ی Pew که در همین هفته منتشر شده است، این قضیه در مورد شیوه‌ی مطالعاتی افراد (بطور مشخص‌تر در مورد مردم امریکا) صدق نمی‌کند.

 آخرین اطلاعات به دست آمده از همه‌پرسی انجام گرفته از این قرار است که با وجود محبوبیت روزافزون کتاب‌های الکترونیک، این کتاب‌های چاپی هستند که همچنان سلطنت می‌کنند.

A8045C40792D4C2C8D049265B3698472

توجه داشته باشید که در نمودار بالا، سال 2014 بعنوان یک اشتباه تایپی وارد شده است و 2013 باید جایگزین آن گردد.

همان‌گونه که می‌بینید، اغلب افرادی که کتاب‌های الکترونیکی مطالعه می‌کنند، کتاب‌های چاپی را نیز در لیست مطالعات خود وارد می‌نمایند. و تنها 4 درصد از اشخاص در سال 2013 بطور کامل به کتاب‌های الکترونیکی روی آورده‌اند. هرچه کتاب‌های الکترونیک از طریق دستگاه‌های بیشتری در دسترس افراد قرار می‌گیرند، بطور مشخص انتظار می‌رود که آمار استفاده از این نوع کتاب رو به افزایش باشد. دستگاه‌هایی نظیر کتاب‌خوان‌ها، تبلت‌ها و اسمارت‌فون‌ها به گونه‌ی رو به رشدی در دسترس افراد قرار می‌گیرند که با استفاده از همه‌ی آن‌ها می‌توان به مطالعه‌ی کتب الکترونیکی پرداخت.

شنوندگان کتاب‌های صوتی بیشترین تنوع حالت مطالعاتی را دارند و در مقابل خوانندگان کتاب‌های چاپی معمولا با مطالعه‌ی انواع دیگر کتاب چندان راحت نیستند. بر اساس این آمار که مربوط به شهروندان ایالات متحده است، در مجموع 76 درصد از بزرگسالان طی دوازده ماه گذشته حداقل یک کتاب در فرمت‌های مختلف را مطالعه کرده‌اند.

متوسط تعداد کتاب‌های خوانده شده و یا شنیده شده طی سال گذشته، 5 عدد بوده است و بر اساس این آمار، نیمی از بزرگسالان بیش تر از 5 کتاب و نیمی دیگر کمتر از 5 کتاب مطالعه کرده‌اند.

مطالعات Pew طی روزهای 2 تا 5 ژانویه از میان 1,005 نفر از افراد 18 سال به بالا صورت گرفته است. این سازمان درصد خطا را مثبت و منفی 3.4 درصد اعلام کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات