جریمه رانندگی صادر شده برای استفاده از گوگل‌گلس حین رانندگی، توسط دادگاه باطل شد

جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۴
مطالعه 1 دقیقه
شاید بهتر باشد تا زمانی که اتومبیل‌های بدون راننده از راه نرسیده‌اند، موقع رانندگی حواس‌تان به جاده باشد. هرچه باشد این قانون است و به همین دلیل هم Cecilia Abadie که یکی از اولین استفاده‌کنندگان از گوگل‌گلس می‌باشد، بخاطر پوشیدن و استفاده از این دستگاه حین رانندگی، جریمه شد. البته این دومین خلاف این گیک راننده پس از سرعت غیرمجاز بود! ولی در هر حال این جریمه توسط دادگاه باطل شد.
تبلیغات

جریمه مربوط به استفاده از گوگل‌گلس حین رانندگی، توسط آقای جان بلیر -عضو عالی هیئت دادگاه سن‌دیگو- باطل شده است. آقای بلیر گفته است که هیچ دلیل و شهادتی مبنی بر این امر وجود ندارد که آقای Abadie در حین رانندگی در حال استفاده از این دستگاه بوده و گوگل‌گلس ایشان فعال بوده است.

البته ایشان پیش‌تر گفته بود که استفاده از نمایشگر پوشیدنی گوگل، بدلیل همخوانی با قانون منع استفاده از هرگونه مانیتور که باعث کاهش میدان دید یا عدم تمرکز بر روی حرکت باشد، در ایالات مختلف منع شده است و خلاف محسوب می‌شود.

هر چند این پرونده‌ی خاص، احتمالاٌ بخاطر عدم وجود مدرک کافی باطل شده است؛ ولی به نظر می‌رسد این موضوع و اختلافات موجود بر سر آن، به پایان راه خود نرسیده و از این پس شاهد اخبار بیشتری در این رابطه خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات