شاتر: جذاب‌ترین تصاویر علم و فناوری هفته - قسمت دوم

یک‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
‫‫اگر به هنر عکاسی و تماشای تصاویر علمی علاقه‌مند هستید، از این آلبوم زیبا لذت خواهید برد. همانند هفته‌های گذشته، جذاب‌ترین تصاویر علمی هفت روز گذشته را برای شما گرامیان گردآوری کرده‌ایم. در بخشی دیگر از مجموعه «شاتر»، میهمان زومیت باشید.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬
تبلیغات

راه دور از خانه

01

سیاره زمین (نقطه پایین سمت راست تصویر) از پشت حلقه‌هایی در دور سیاره زحل است، قابل روئیت است. این تصویر را فضاپیمای کاسینی ناسا از فاصله‌ی 898 میلیون مایلی تهیه و ارسال کرده است.

چشم طوفان

01

رعد و برق به پشت چرخ و فلک لاندن آی (London Eye) که در منطقه مرکزی پایتخت انگلستان قرارگرفته، می‌زند. پس از چندین روز آب و هوای گرم و سوزان، طوفان‌های الکتریکی در مناطق جنوبی انگلستان به وقوع پیوستند.

نشاط در عمق

01

اسب‌های کوچولوی چینکوتگ در حال شنا کردن و عبور از عرض کانال آبی در ایالت ویرجینیای امریکا هستند. به سبب بارش‌های تابستانی سطح آب رودخانه بالا آمده و کار برای این جانوران قدری دشوار شده است.

تماشای آتش

01

گروهی از آتش‌نشانان در حال تماشای عملیات خاموش کردن آتش در شمال ایالت آیداهو هلیکوپتر مخصوص اداره مدیریت زمین در امریکا هستند.

قدرت زرد رود وحشی

01

گروهی از مردم در حال تماشای قدرت سیلاب‌های زرد روز در استان مرکزی حنان در کشور چین هستند. نزدیک به 300 تن از سیلاب‌های ناشی از باران‌های موسمی در جنوب این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

در اعماق دریا

01

متخصصان فرانسوی مشغول آزمایش سامانه‌ی زیر آبی ورتکس (Vortex) در بندری در جنوب فرانسه هستند. این آزمایش‌ها بخشی از پروژه‌ی ایجاد وسایل زیر آبی ناشناس است.

آب تنی به سبک قطبی

01

یک خرس قطبی در زیر سطح آب مشغول بازی با لایه‌ای از یخ است. این جانور قطبی در باغ‌وحشی در کشور ژاپن نگه‌داری می‌شود.

نمایش آتشین

01

یکی از بازدیدکنندگان از فستیوال کنجکاوی علمی در شهر دوبلین مشغول تماشای دیوار آتشین هنری است که در ورودی این نمایشگاه نصب شده است.

کلاه‌خود طبی

01

یکی از کارکنان شرکت ژاپنی سونی مشغول نشان دادن قابلیت‌های کلاه جراحی مخصوصی است که برای تصویربرداری آندوسکوپی طراحی شده است. قرار است این ابزار پزشکی از ماه دیگر برای فروش عرضه شود.

جفت مهربان

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

دو طوطی هندی که تازه سر از تخم به درآورده‌اند توسط یک شکارچی محلی شکار شده و برای فروش به بازاری در ایالت ناگالند واقع در شمال شرقی این کشور عرضه شدند؛ پرنده‌های بیچاره!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات