شاتر: جذاب‌ترین تصاویر علم و فناوری هفته

چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۱
مطالعه 5 دقیقه
‫‫اگر به هنر عکاسی و تماشای تصاویر علمی علاقه‌مند هستید، از این آلبوم زیبا لذت خواهید برد. همانند هفته‌های گذشته، جذاب‌ترین تصاویر علمی هفت روز گذشته را برای شما گرامیان گردآوری کرده‌ایم. در بخشی دیگر از مجموعه «شاتر»، میهمان زومیت باشید.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬
تبلیغات

ماه کامل در پس معبد خدایان

01

ماه به حضیض رفته و در نزدیک‌ترین فاصله تا زمین قرار دارد. اما، ماه در حال بازی قایم‌باشک در در خرابه‌های معبد باستانی خدایان یونان است.

فرود پر سروصدا

02

کپسول فضایی شنجوی ۱۰، پس از اتمام مأموریت خود به زمین بازگشت و با سروصدای زیاد در منطقه‌ی مغولستان داخلی به زمین نشست. این مأموریت فضایی را می‌توان طولانی‌ترین تجربه‌ی چینی‌ها در فضا قلمداد کرد. خدا می‌داند چه مقدار از تجهیزات به کار رفته در این کپسول فضایی گرته برداری از دیگران است!

نوزاد نازنین

03

نوزاد کبرایی هندی در حومه‌ی بهوبانشوار سر از تخم به درآورده است. هر چند که مدتی بعد این جاندار به قاتلی تمام عیار تبدیل خواهد شد، اما در حال حاضر موجودی آسیب‌پذیر است.

خانه‌ی رویاها

04

لئوناردو ارلیش، هنرمند آرژانتینی در یکی از خیابان‌های شرق لندن خانه‌ای ساخته که نیروی جاذبه را به سخره می‌گیرد. تعجب نکنید، وی برای این منظور از آینه‌ها به طرزی استادانه بهره برده است.

مانور دفاعی

05

در خلال آیین ویژه‌ی دانش آموختگی نیروهای نظامی و خلبانان نیروی هوایی، یک جنگنده‌ی F-15 در حال انجام مانور نظامی مقابله با حملات موشکی است.

اثر شفابخش خنده

06

دیوید باراشی، دلقکی است که در مراکز پزشکی و درمانی ظاهر می‌شود. او نام «دوش» (DUSH) را برای خود در این مأموریت انتخاب کرده تا با خنداندن بیماران به‌خصوص کودکان آن‌ها را در زمان حضور در بیمارستان قدری دلشاد کند. این کار، بخشی از پروژه‌ی «پزشکان رویایی» در بیمارستان هاداسا است.

طوفان موسیقی

07

«وانگ هانگ بین» هنرمندی است که در گروه موسیقی Lightningfan گیتار می‌زند. او موفق شده با استفاده از کویل (کلاف) تسلا رعد و برق‌هایی مصنوعی را در روستایی دور از منطقه‌ی فوجو در استان فوجیان کشور چین ایجاد کند. شاید باید در حین گوش کردن به این موسیقی مراقب باشیم دچار برق گرفتگی نشویم!!

کوسه در الکل!

08

گونه‌ای از کوسه‌ی کله چکشی که در ظرفی حاوی الکل در موزه‌ی تاریخ طبیعی برلین نگه‌داری می‌شود. در این محل بیش از یک میلیون جاندار بی‌جان در شیشه‌های الکل نگه‌داری می‌شوند.

خانه‌ای در مه و دود

09

زنی در حال عبور از درون دود حاصل از آتش گرفتن جنگل‌های استان ریاو در کشور اندونزی است. آتش‌سوزی‌های جزیره‌ی سوماترا موجب شده میزان دود در مناطق مختلفی از مالزی و سنگاپور به حد بی‌سابقه‌ای افزایش پیدا کرده و رکوردی از خود بر جای بگذارد.

رقص ماه

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

این آلبوم هفتگی را با تصویر دیگری از ماهی سرخ‌فام به پایان می‌بریم. حال ماه، در پشت بنای یادبود واشنگتن بازی قایم‌باشک را ادامه می‌دهد. (تصویر از ناسا)

[به جز تصویر آخر، تمامی تصاویر متعلق به Getty Images هستند.]

توضیح: با سپاس از زحمات جناب آقای مهندس عباس جعفری و انتشارات گیتا‌شناسی؛ برای افزایش دقت ترجمه‌های این سری از مقالات زومیت و برگردان صحیح نام‌های جغرافیایی از «دانشنامه‌ی گیتاشناسی» (دوره‌ی دو جلدی) استفاده شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات