شاتر: جذاب‌ترین تصاویر علم و فناوری هفته

سه‌شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۱
مطالعه 4 دقیقه
‫‫اگر به هنر عکاسی و تماشای تصاویر علمی علاقه‌مند هستید، از این آلبوم زیبا لذت خواهید برد. همانند هفته‌های گذشته، جذاب‌ترین تصاویر علمی هفت روز گذشته را برای شما گردآوری کرده‌ایم. در بخشی دیگر از مجموعه «شاتر»، میهمان زومیت باشید.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬
تبلیغات

ولادیمیر آبی

01

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه سوار بر زیر دریایی C-Explorer5 شده تا به تماشای بقایای ناوچه نیروی دریایی با نام اولگ رفت؛ شناوری که در قرن نوزدهم به قعر آب فرو رفت.

فوق صوت

02

طرح هنری از فضاپیمای Skylon تازه‌ترین موشک فضایی انگلستان است که قرار است سرعتی پنج برابر سرعت صوت داشته باشد و می‌تواند فضانوردان را به سرعت به مدار زمینی منتقل کند.

نهنگ مهاجر

03

اکنون زمان مهاجرت نهنگ کوهان‌دار است که سالانه بیش از ۸۵۰۰ کیلومتر را از شبه جزیره‌ی قطبی تا سواحل کلمبیا در این فصل طی می‌کنند تا در مکان مناسبی زایمان کرده و بچه‌های خود را به دنیا آورند.

شستشوی فضایی

04

کارن نایبرگ یکی از فضانوردان سازمان فضایی ایالات متحده است که در عرشه‌ی ایستگاه فضایی بین‌المللی قرار دارد و او در حال نمایش نحوه‌ی شستشوی مویش در محیط خلاء است.

روز سبز

05

کارگران مشغول پاک کردن ساحل چین در منطقه‌ی شاندونگ هستند. مدتی است جلبک‌ها به سبب گردباد در این منطقه جمع شده‌اند.

آسمان شب

06

پارک کبلدر واتر (Kielder Water) در منطقه‌ی نوتمبرلند یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های نجومی برای تماشای زیبایی‌های آسمان شب در اروپا است. در این منطقه دیگر خبری از آلودگی‌های نوری شهر نیست و اخترشناسان می‌توانند به خوبی به کهکشان پر ستاره چشم بدوزند.

عقاب آسمان

07

هواپیمای جنگنده‌ی رافائل در حال پرواز بر فراز اسمان فرانسه است تا روز پاریس باستیل را گرامی داشته و در رژه‌ی نظامی شرکت می‌کند.

تاریخ آینده

08

تصاویر گرافیکی رایانه‌ای که روی دیواری در ساختمان داکیارد در حومه‌ی یوکویوما نقش بسته است برای گرامیداشت بیستمین سالگرد توسعه‌ی این مرکز فرهنگی اجرا می‌شود.

بوسه بر خورشید

09

خوشه‌ای از گندم که در زمستان کشت شده است در منطقه‌ی دیکسون در ایلینوی آماده‌ی برداشت است و درمقابل غروب خورشید قرار گرفته است.

شیرجه در آب تازه

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

پس از سپری شدن هفت سال دوران خشکسالی در منطقه‌ی احمد آباد هندوستان، بالاخره سیلاب‌ها به آبگیر احمدسر سرازیر شده است، جایی که در کنار مجتمع ششصد ساله‌ی ساخج‌رزا واقع شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات