شاتر: جذاب‌ترین تصاویر علم و فناوری هفته

سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۵
مطالعه 4 دقیقه
‫‫اگر به هنر عکاسی و تماشای تصاویر علمی علاقه‌مند هستید، از این آلبوم زیبا لذت خواهید برد. همانند هفته‌های گذشته، جذاب‌ترین تصاویر علمی هفت روز گذشته را برای شما گرامیان گردآوری کرده‌ایم،‬ که از بادهای تیره و توفنده تا طب سوزنی در لاک‌پشت‌ها و کوسه نهنگ‌های بی‌آزار را شامل می‌شود. این آلبوم زیبا و جذاب را میهمان زومیت باشید.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ ‬‬ ‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬
تبلیغات

بادهای چرخنده‌ی توفنده

بادهای چرخنده‌ی توفنده

در جنوب ایالت کانزاس، دودکش (قیف) گردبادی دهشتناک در حال رسیدن به سطح زمین است. همین تندبادها در چند روز گذشته حداقل 24 تن را در شهر اوکلاهاما به کام مرگ کشانده‌اند و بسیاری را بی‌خانمان کرده‌اند. به دلیل موقعیت ویژه‌ی ایالت‌های جنوبی امریکا و نزدیکی به اقیانوس اطلس، همه ساله تندبادهای ویرانگر این مناطق را در می‌نوردد.

سلام هوایی

سلام هوایی

دو جت جنگنده - بمب‌افکن روسی میگ-27 در حال پرواز در مراسم رژه‌ی نیروهای مسلح در «روز پیروزی»، در کلمبو، پایتخت سریلانکا هستند.

ربات‌ بابا کرم!

روبات‌ بابا کرم!

تصویری از مراسم رقص ربات‌ها که در خلال برگزاری نمایشگاه بین‌المللی فناوری‌های پیشرفته چین در پکن، پایتخت، برگزار شده است. به راستی که «قر توی کمر» این موجودات بی‌جان، ما را سر کیف و ذوق می‌آورد...

سوزن درمانی

سوزن درمانی

طب سوزنی چینی‌ها نه‌تنها برای انسان که برای جانوران نیز مفید فایده است. دامپزشکان مرکز آکواریوم دریایی انگلستان مشغول درمان لاک‌پشت دریایی گونه‌ی «ریدلی کمپ» با نام «دکستر» هستند. ظاهراً این جاندار زمستان گذشته را در «دماغه کاد» واقع در شرقی‌ترین قسمت ایالت ماساچوست در شمال شرقی ایالات متحده گذرانده است.

ستون آتشفشانی

ستون آتشفشانی

خاکسترهای آتشفشان پاولوف آلاسکا آنچنان زیاد است که در این تصویر که از ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) گرفته شده به خوبی قابل روئیت است. شایان ذکر است این خاکسترها تا ارتفاع 6 کیلومتری به هوا بلند شده‌ است.

جفت بی‌سرنشین!

جفت بی‌سرنشین!

دو هواپیمای بدون سرنشین از نوع «نورتروپ گرومن MQ-4C تریتون» در باند مرکز نظامی پالم‌دیل در کالیفرنیا مشغول حرکت هستند. قرار است این نوع جدید از هواپیماهای بدون سرنشین به‌زودی به نیروی هوایی ایالات متحده امریکا ملحق شوند.

فتوژنیک

فتوژنیک

«بارتک» نام این ببر سیبری (ببر آمور) یک ساله است که در محیط باز باغ وحش «رویف روچی» شهر کراسنویارسک در سیبری مشغول ورجه وورجه و بازی درمقابل دوربین است. متأسفانه این نوع از ببرها درمعرض انقراض قرار دارند.

مدرسه‌ی تجدید پذیر!

مدرسه‌ی تجدید پذیر!

نمایی از مدرسه‌ای سبز در منطقه‌ی بادونگ در بالی اندونزی که سال گذشته لقب «سبزترین مدرسه‌ی جهان» را از آن خود کرد. جالب اینکه این مدرسه پذیرای دانش‌آموزانی از 45 فرهنگ گوناگون است.

غول‌های آرام

مدرسه‌ی تجدید پذیر!

در این تصویر دو کوسه نهنگ که دارای دهان فیلتر مانند هستند در پارک ملی خلیج چندراواشی اندونزی دیده می‌شوند. این دو غول بی‌آزار در حال سپری کردن سفری سبز برای ترویج صلح و تنوع گونه‌های زیستی در اندونزی هستند.

فوتی جانانه

فوتی جانانه

دانه‌های قاصدک در فضای یکی از شهرهای فرانسه در حال پرواز است. گرم شدن هوا موجب افزایش حساسیت‌های فصلی به‌خصوص بروز آلرژی‌های ناشی از گرده‌افشانی گیاهان بهاری در این کشور شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات