چهار ابزار و وب‌سایت کاربردی

جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۳
مطالعه 6 دقیقه
استفاده از اینترنت بدون بهره از وب سایت کاربردی لطفی ندارد. به همین خاطر است که نمی‌توان لزوم و ضرورت بهره از چنین مواردی را انکار کرد. از این روی امروز و در این مطلب چند تایی از تازه‌ترین ابزارهای کاربردی وب را برای طراحان وب، دانشجویان و علاقه‌مندان به علم شیرین ریاضی، کاربران حرفه‌ای دراپ‌باکس و کارآفرینان گردآوری کرد‌ه‌ایم. نظر شما زومیتی‌های عزیز را به این موارد جلب می‌کنیم.
تبلیغات

۱. Viewport Resizer

4-tools-of-week-1

نخستین وب سایت کاربردی این هفته را به توسعه‌دهندگان وب و طراحان فارسی‌زبان تقدیم می‌کنیم. اگر شما هم دستی در طراحی صفحات وب داشته باشید می‌دانید که اطمینان از صحت نمایش صفحه در اندازه‌های مختلف نمایشگر یکی از دغدغه‌های این هنرمندان است. به خصوص این روزها با گسترش استفاده از انواع گوشی‌های هوشمند تلفن همراه، فبلت‌ها و تبلت‌ها، نمایش درست سایت در این ابزارهای نوین بسیار اهمیت پیدا کرده است. به همین خاطر است که طراحان وب عموماً از ابزارها و آزمونگرهای متعددی برای رفع نیاز خود بهره می‌گیرند. سایتی که امروز به شما گرامیان معرفی می‌کنیم قادر است شما را از ابزارهای مختلف رهایی بخشیده و صرفاً با بهره از Viewport Resizer تمامی نیازمندی‌های خود را رفع و رجوع نمایید.

استفاده از Viewport Resizer گرچه ساده است، در عین حال توانمندی‌های بالایی دارد. به کمک آن می‌تواند نمای نهایی سایت خود را در انواع نمایشگرها با وضوح نمایش گوناگون سنجیده و از اشکالات احتمالی اطلاع حاصل کنید. این در حالی است که برای استفاده از این ابزار کاربردی تنها نیاز به یک مرورگر مدرن دارید. ابتدا مرورگر را باز کرده و پس از مراجعه به وب سایت مورد نظر کافی است بوکمارک Viewport Resizer را که پیشتر ذخیره کرده‌اید کلیک کنید تا نوار ابزاری شامل تنظیمات دلخواه نمایش داده شود. با انتخاب گزینه‌ی مورد نظر می‌توانید سایت را در ابعاد و اندازه‌ی تعریفی شده آزمایش کنید.

قابلیت‌های کلیدی:

  • ابزاری تمام عیار و کاملا تحت وب که با اغلب مرورگرهای اینترنت سازگاری دارد.
  • برای استفاده حتماً باید آن را نشان‌گذاری یا بوکمارک کنید.
  • به کاربر اجازه می‌دهد وب سایت مورد نظر را در انواع صفحات نمایش آزمایش کند.
  • به کاربر اجازه می‌دهد تا برای صفحات نمایش متعدد، بوکمارک‌های جدید تعریف کند.

۲. SizzlePig

4-tools-of-week-2

امروزه با گسترش استفاده از ابزارهای ذخیره‌سازی ابری، قابلیت‌های تازه‌ای در اختیار کاربران این سرویس‌ها قرار گرفته است. از آن جمله می‌توان به وب سایت SizzlePig اشاره کرد که می‌تواند برای تمامی کاربران سرویس دراپ‌باکس مفید و کاربردی باشد. این سرویس به شما اجازه می‌دهد تصاویری که در دراپ‌باکس دارید را بدون نیاز به هیچ برنامه‌ی خاصی، و به صورت آن‌لاین تغییر اندازه دهید. کافی است پس از عضویت در این وب سایت حساب کاربری دراپ‌باکس خود را تعریف کرده و به پوشه‌های عمومی و خصوصی‌تان دسترسی پیدا کنید. حالا لازم است که پروژه‌ی مربوطه را با تعریف پوشه‌ها‌ی ورودی و خروجی مشخص نمایید. آنگاه SizzlePig به پویش تصاویر پرداخته و تمامی آن‌ها را به همان اندازه‌ی دلخواه شما درمی‌آورد.

جالب اینکه می‌توانید با یک بار تعریف پروژه، تمامی تصاویر یک پوشه را تغییر اندازه دهید؛ و دیگر نیازی به باز کردن تک تک فایل‌ها در فتوشاپ (یا برنامه‌های نظیر آن)، کادره کرده و ذخیره سازی ندارید! حتی SizzlePig به شما اجازه می‌دهد فایل‌های خود را هم‌زمان به چندین اندازه‌ی مختلف درآورید. به همین خاطر می‌توان استفاده از آن را برای افراد پرمشغله و کاربران عجولی که مایلند در کم‌ترین زمان ممکن به نتیجه‌ی مطلوب برسند توصیه کرد. از این گذشته، کاربران SizzlePig می‌توانند تعداد پیکسل خروجی، میزان فشرده‌سازی و افت کیفیت تصاویر، افزوده شدن پسوند به نام فایل نهایی (نظیر اضافه کردن عبارت –small)، فرمت فایل نهایی و کاربری‌هایی از این دست را نیز در پروژه‌ی جاری خود تعریف نمایند.

قابلیت‌های کلیدی:

  • اعمال تغییرات بر روی فایل‌ها به صورت دسته‌ای
  • امکان استفاده از فایل‌های ذخیره شده در سرویس دراپ‌باکس
  • قابلیت تعریف کادربندی‌های گوناگون و چندگانه
  • ذخیره‌سازی فایل به فرمت‌های متفاوت
  • روش‌های پرداخت متفاوت و مناسب

۳. Symbolab

صحبت از جستجوگر اینترنتی که به میان می‌آید همه یاد گوگل می‌افتند؛ اما آیا هرگز از خود پرسیده‌اید که جستجوگری برای معادلات علمی نیز وجود دارد؟ خب راستش را بخواهید ریاضیات از هر جهت به گردو می‌ماند، پوسته‌ی سختی دارد اما وقتی که پوستش را می‌شکنیم با مغزی خوشمزه و مقوی مواجه می‌شویم که طرفداران بسیار دارد. به همین خاطر هر کس که با مسائل پیچیده‌ی ریاضی سر و کار دارد می‌داند که در عین دشواری‌های پیش رو در آخر حلاوت و شیرینی آن را خواهد چشید. پس اگر شما هم از علاقه‌مندان به ریاضی هستید یا اینکه تنها دانشجویی بیچاره‌اید که به دنبال پاسخ‌های خود در دنیای صفر و یک است بهتر است به Symbolab سری بزنید.

اما Symbolab که یک موتور جستجوی معنا محور برای معادلات است واقعاً چه کار می‌کند؟ زمانی که به صفحه‌ی آغازین این جستجوگر می‌روید، با ابزارهای گوناگونی برای تعریف معادله‌ی خود مواجه می‌شوید که از ابتدایی‌ترین تا پیشرفته‌ترین موارد را شامل می‌شود. پس از وارد کردن تعریف ریاضی مورد نظر، می‌توانید کرد عینی آن را بر روی گراف (نمایش هندسی) ملاحظه کرده یا راه حل و نتیجه‌ی صحیح آن را بیابید. از این گذشته اطلاعات ارزشمندی از سایر منابع در رابطه با جستجوی خود دریافت خواهید کرد؛ بدین ترتیب نه تنها مسئله‌تان حل شده بلکه چیزهای زیادی درباره‌اش آموخته‌اید!

قابلیت‌های کلیدی:

  • قابلیت جستجوی مبتنی بر معنی
  • جستجوی تمام عیار فرمول‌ها و معادلات ریاضی
  • نمایش نتیجه، راه حل و اطلاعات اضافی
  • مشاهده‌ی محبوب‌ترین جستجوهای گذشته

۴. How Do They Make Money

شاید شما هم ایده‌های گوناگونی در سر داشته باشید که ارزش عملی کردن و پیاده‌سازی در وب جهان گستر را داشته باشد. پس به عنوان یک خلاق یا کارآفرین بالقوه‌ی آینده لازم است اطلاعات جامع و کاملی از سایر سرویس‌های محبوب این روزهای وب بدست آورید. اگر این طور است استفاده از وب سایت «آن‌ها چطور پول درمی‌آورند؟» را به شما توصیه می‌کنیم.

به کمک این ابزار و با انتخاب هر یک از سرویس‌های پرطرفدار وب، از دراپ‌باکس خودمان گرفته تا آمازون، اپل، گوگل توئیتر و وردپرس و غیره می‌توانید اطلاعات گوناگون و قابل فیلتر زیادی درباره‌ی سیاست‌های کاری و نحوه‌ی کسب درآمد آن‌ها بدست آورید. در صفحه اصلی این وب سایت که جلوه‌ی زیبایی دارد، با نشان (لوگوی) هر یک از برندها و سرویس‌های پرکاربرد وب مواجه هستیم و با کلیک بر روی هر یک، اطلاعات جامع و در عین حال مختصر و مفیدی به دست می‌آوریم. برای نمونه سرویسی نظیر اسکایپ گرچه برنامه‌ای رایگان را در اختیار کاربران خود در اقصی نقاط جهان قرار می‌دهد، با این حال با فروش حساب‌های کاربری ویژه و از محل اعضای جدید کسب درآمد می‌کند.

همچنین می‌توانید با توجه به نیاز خود، نتایج را فیلتر کرده و بر اساس دسته‌بندی‌های تعریف شده شرکت‌ها را فهرست نمایید. برای مثال می‌توانید تمامی کمپانی‌های مشغول در حوزه‌ی رسانه‌های اجتماعی را جدا کنید. دسته‌بندی‌ها بر اساس نوع خدمات ارائه شده عبارتند از: تجارت الکترونیک، طراحی برنامه، تفریح و سرگرمی، رسانه‌های اجتماعی؛ جستجوگرهای اینترنتی و فعالان در حوزه‌ی سخت‌افزار. از سویی دیگر دسته‌بندی‌های مربوط به نوع درآمدهای حاصله‌ی شرکت‌ها نیز عبارتند از: تبلیغات و بازاریابی، فروش حق اشتراک و عضویت، فروش داده، فروش حساب‌های ویژه، فروش حق امتیاز و ارجاع کاربران.

هر چند که در حال حاضر تعداد شرکت‌های معرفی شده در How Do They Make Money زیاد نیست، اما می‌تواند منبع خوبی برای تحقیق و کسب اطلاع سریع از سیاست‌های کاری شرکت‌های موفق به شمار رود.

قابلیت‌های کلیدی:

  • اطلاع از نحوه‌ی کسب درآمد سرویس‌های وب
  • دسته‌بندی شرکت‌ها بر اساس نوع درآمد یا خدمات ارائه شده
  • بررسی میزان سودآوری خدمات ارائه شده
  • ارائه منابع دیگر برای بررسی صحت اطلاعات
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات