در نمایشگاه IFA 2012 منتظر چه محصولات و فناوری‌هایی باشیم؟

شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۶
مطالعه 5 دقیقه
نمایشگاه IFA 2012 قرار است در تاریخ ۳۱ آگوست (۱۰ شهریور) در شهر برلین آلمان آغاز به کار نماید.
تبلیغات

همان طور که مستحضرید در این نمایشگاه، بزرگ‌ترین برندهای الکترونیک دنیا گرد هم جمع می‌شوند تا آخرین محصولات خود را به‌ نمایش بگذارند. در این مقاله قرار است مروری به محصولات و تکنولوژی‌هایی داشته باشیم که بی‌صبرانه در انتظار ملاقات با آنان و دریافت اخباری جدید از آن‌ها هستیم.

تبلت‌‌ها و اولترابوک‌های مبتنی بر ویندوز ۸

یکی از موارد هیجان انگیر IFA 2012 که بی‌شک مشتاقان زیادی را به سوی خود می‌کشاند ویندوز ۸ و لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های مبتنی بر این سیستم عامل جدید و پرقدرت است. بسیاری دوست دارند تا پیش از عرضه نهایی این محصولات، نحوه کارکرد ویندوز ۸ را بر روی محصولات سخت‌افزاری متفاوت به تماشا بنشینند. برندهای فعال در این زمینه، اسوس، ایسر، لنوو و توشیبا و صد البته مایکروسافت خواهند بود.

تا به این‌جا بهترین تبلت معرفی شده ویندوز ۸، بدون شک سرفیس مایکروسافت بوده که از بسیاری از جهات برای منتقدان و نویسندگان فنی ناشناخته محسوب می‌شود.

مایکروسافت در کنار Surface، کیبورد فیزیکی بسیار جذاب با طراحی متفاوت خود را به نمایش گذاشت. این کیبورد همانند یک کاور برای سرفیس عمل کرده و علاوه بر آن کار تایپ با این تبلت را به‌سان لپ‌تاپ‌ها آسان می‌نماید. ضخامت فوق‌العاده کم این کاور باعث شباهت آن به کاور هوشمند اپل می‌گردد، ولی توانایی‌های آن بسیار بیشتر از یک کاور هوشمند معمولی خواهد بود.

اسوس به خوبی توانسته‌ است با تبلت‌های Transformer خود اوج کیفیت و زیبایی را به دنیای تبلت‌های‌ اندرویدی وارد کند. تبلت‌های Transformer اسوس و ویندوز ۸‌، ترکیبی رویایی خواهند بود که هر آن به عطش انتظار ما می‌افزاید. کیبوردهای ماژولار و خوش‌ساخت این تبلت‌ها که ظاهری همانند اولترابوک به آن‌ها می‌بخشد از جمله ویژگی‌های ارزشمند آن به‌ شمار می‌رود.

سیستم عامل ویندوز ۸ در دو نسخه RT و ویندوز ۸ کامل عرضه می‌گردد. نسخه RT بیشتر به منظور نصب بر روی محصولات ارزان‌تر و با حدود قیمت ۳۰۰ دلار، با هدف رقابت با تبلت‌های‌ اندرویدی عرضه خواهد شد. اولترابوک‌ها و لپ‌تاپ‌های زیادی نیز در این نمایشگاه با ویندوز ۸ عرضه خواهند شد که آنچنان جذاب به‌شمار نمی‌روند. بسیاری از مدل‌ها، ورژن‌های بهبود یافته مدل‌هایی خواهند بود که در سال پیش با ویندوز 7 معرفی شده بودند ولی به هر حال کسب اطلاعات دقیق فنی آن‌ها نیز خالی از لطف نخواهد بود.

Galaxy Note 2 سامسونگ

در این شکی نیست که گلکسی نوت ۲، پرچمدار کاروان سامسونگ در این همایش بین‌المللی خواهد بود. نوت ۲ که نسخه جدید Galaxy Note به‌شمار می‌رود، همانند نسل پیشینش از سایزی بزرگ‌تر از گوشی‌های هوشمند کنونی بازار عرضه خواهد شد که به‌‌همین دلیل نام فبلت، وسیله‌ای مابین تبلت و فون (گوشی) بر روی آن نهاده‌اند.

احتمالا در نسخه جدید این گوشی با نمایشگر بزرگ‌تر، با امکانات نرم‌افزاری بیشتر، پردازشگر قوی‌تر چهار هسته‌ای و رزولوشن بالاتر تصویری نسبت به نسل پیشین روبرو‌ خواهیم بود.

Xperia T و Xperia J سونی

به‌نظر می‌رسد سونی در حال وارد کردن دیگر حروف الفبا به‌ عنوان مدل‌های جدید خود در گوشی‌های همراه است. سال قبل این شرکت لشکر اکسپریای خود را به صورت Sony Xperia S، Sony Xperia U و Sony Xperia P وارد بازار کرد و امسال تصمیم دارد با گسترش مدل‌های اکسپریا از دو حرف دیگر T و J نیز برای دو مدل جدید بهره ببرد.

گوشی سونی Sony Xperia T به نمایشگر ۴.۳ اینچی 720p، 16GB حافظه داخلی و پردازنده دو هسته‌ای 1.5GHz Snapdragon MSM8960 مجهز شده است. این امکانات آن را به قوی‌ترین مدل پیشین اکسپریا یعنی Xperia S نزدیک می‌کند که البته دوربین ۱۳ مگاپیکسلی EXMOR وجه تمایز مهم سخت‌افزاری آن‌ها خواهد بود.

Xperia J ارزان‌ترین مدل سری اکسپریا خواهد بود. نمایشگر ۴ اینچی و پردازنده ۸۰۰ مگاهرتزی از مشخصه‌های سخت‌افزاری این مدل است. همانند گوشی Huawei Ascend G300، شما می‌توانید با پرداخت هزینه کمی‌ نسبت به دیگر مدل‌ها، صاحب یک اکسپریا با نمایشگر زیبای ۴ اینچی باشید. هر چند که رزولوشن نمایشگر این مدل، HD نیست ولی رزولوشن ۴۸۰×۸۵۴ آن برای یک نمایشگر ۴ اینچی قابل قبول است.

Tablet S mk 2 سونی

سونی اولین تبلت‌های خود را در دو مدل وارد بازار کرد. تبلت سونی Tablet S با امکانات معمول و Tablet P مجهز به پردازنده دو هسته‌ای. هیچ‌یک از این تبلت‌های‌ اندرویدی نتوانستند در حد و‌اندازه برند سازنده‌شان ظاهر شوند، ولی با این حال سونی برای مدل S، نسخه جدیدی را برای کاربرانش تدارک دیده است.

نسخه جدید Tablet S نیز همانند محصول نسل قبل خود ویژگی تاشوندگی را حفظ کرده است. نازک‌تر بودن و پوشش خوب آلومینیومی‌ نسبت به پوشش پلاستیکی نسل قبل، تفاوت‌های ظاهری فاحشی را میان آن‌ها رقم زده است.

نمایشگر با سایز عجیب ۹.۴ اینچ،‌ اندروید ساندویچ بستنی ( احتمالا Jelly Bean در زمان عرضه)، پردازنده چهارهسته‌ای Tegra 3 و سوکت‌های HDMI و USB از جمله امکاناتی است که احتمالا در این تبلت شاهد آن‌ها خواهیم بود. هرچند که این تبلت از نظر ویژگی‌های ظاهری و سخت‌افزاری تبلت خوبی به‌نظر می‌رسد ولی نیاز به قیمت‌گذاری مناسب برای رقابت با دیگر‌اندرویدی‌های قدرتمند بازار از جمله تبلت‌های گالکسی سامسونگ دارد.

Gaikai و سرویس‌های بازی

شرکت Gaikai در زمینه سرویس‌های بازی مبتنی بر فضای ابری فعالیت می‌کند (شبیه به OnLive). چندی پیش سونی این شرکت را با پرداخت ۳۸۰ میلیون دلار از آن خود کرد تا سطح کیفی بازی‌های آنلاین خود را برروی ابزارهای مختلف افزایش دهد.

بسیار محتمل است که سونی از برنامه‌های جدید خود در رابطه با Gaikai در IFA 2012 رونمایی کند. رییس Sony Worldwide Studios، شوهی یوشیدا به VG247 از برنامه‌های بیشتر خود برای آینده گفته است.

Gaikai پتانسیل واقعا بالایی در زمینه‌های مورد نظر سونی دارد. شما قادرید به کمک سرویس‌های این شرکت بازی‌های PS3 را بر روی تلویزیون، تبلت و گوشی‌های هوشمند سونی انجام دهید. با این‌حال Yoshida بر لزوم افزایش سرعت، امنیت و پهنای باند اینترنت برای به‌ وقوع پیوستن مناسب امکانات رویایی Gaikai تأکید دارد.

تبلت HTC، گوشی با پردازنده پرقدرت S4

کسی چه می‌داند که در این چند وقت چه بر سر HTC آمده است. شرکتی که برای مدتی در زمینه گوشی‌های هوشمند‌ اندرویدی خدایی می‌کرد، با مشکلات بسیاری روبرو شده است. اگر HTC بخواهد به رویه خود ادامه دهد، چه‌ بسا زمانی فرا رسد که مجبور شود با یک لبخند حسرت‌آمیز برای موفقیت‌های رقیب جسور و پرتوانش، سامسونگ سر تعظیم فرود آورد.

احتمالا HTC برای پایان دادن به شکست خود در زمینه تبلت، محصولی بهتر از HTC Flyer برای IFA در آستین داشته باشد. هنوز اخبار و جزییات خاصی از این تبلت به بیرون درز نکرده، ولی نشانه‌های قوی دال بر عرضه یک تبلت پرقدرت از HTC در این نمایشگاه وجود دارد که ما را به آینده این شرکت دوست داشتنی خوش‌بین کرده است.

علاوه بر‌این‌ها، انتظار داریم HTC از اولین هوشمند‌ اندرویدی خود مجهز به پردازنده کوالکام S4 نیز در این نمایشگاه پرده‌برداری کند.

تلویزیون‌ها، بزرگ‌تر و هوشمندتر از قبل

بیشتر تکنولوژی‌های مربوط به تلویزیون که قرار است در IFA 2012 به نمایش درآیند همانند تلویزیون‌های OLED و Crystal LED سونی و تلویزیون‌های سه‌بعدی با عینک و بی‌نیاز از عینک، همه و همه در نمایشگاه سال پیش نیز در معرض نمایش قرار گرفتند. سامسونگ نیز از سری تلویزیون‌های هوشمندی پرده‌برداری می‌کند که علاوه بر امکانات وسیع نرم‌افزاری و سخت افزاری ما را قادر به انجام بازی دوست داشتنی Angry Birds می‌سازد.

علاوه بر این‌ها احتمالا در نمایشگاه با تعدادی از TV box‌های گوگل نیز روبرو شویم. احتمال آنکه سامسونگ بخواهد از اولین تلاش خود در این زمینه رونمایی کند نیز زیاد است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات