20 دقیقه ورزش در روز برای تناسب اندام کافی است

به نظر می رسد یکی از مهمترین دلایلی که مردم در ورزش کردن تنبلی می کنند مدت زمان مورد نیاز برای آن است. اما نتیجه جدیدترین تحقیقات Journal Physiology نشان می دهد که انسان با 20 دقیقه ورزش صحیح در روز نیز می تواند  روی فرم بماند. البته روش ورزش در 20 دقیقه کمی متفاوت است که در ادامه آن را شرح می دهیم.

این روش که در رشته های مختلف ورزشی نیز بشکل های مختلف استفاده می شود روش Interval Training نام دارد. در این روش حرکت های ورزشی در دو حالت تند و کند انجام می شوند. در روش ورزش 20 دقیقه شما می بایست مدت زمان تمرین خود را به 20 قسمت 1 دقیقه ای تقسیم کنید. در دقیقه اول به شدت ورزش می کنید تا جایی که ضربان قلب خود را به 90 درصد حداکثر آن برسانید پس از طی نمودن یک دقیقه اول، دقیقه دوم تمرین را به آهستگی انجام می دهید سپس دقیقه سوم را مجددا با شدت دنبال می کنید تا مجددا ضربان قلب افزایش یابد. تند و کند کردن تمرین را ده مرتبه انجام می دهید.

در جدول زیر حداکثر میزان ضربان قلب را براساس رده های سنی مختلف مشاهده می کنید:

سنضربان قلب
عادی
حداکثر ضربان
قلب  احتمالی
20120-170200
25117-166195
30114-162190
35111-157185
40108-153180
45105-149175
50102-145170
5599-140165
6096-136160
6593-132155
7090-128150

مهم نیست چه رشته ورزشی را انجام می دهید یعنی فرقی نمی کند که شنا می کنید یا می دوید و یا از تردمیل و دوچرخه استفاده می کنید. مهم این است که هر یک دقیقه تمرین خود را تند و کند کنید. اگر بتوانید زمان 20 دقیقه را به 30 دقیقه افزایش دهید، ایده آل خواهد بود اما با 20 دقیقه ورزش به این سبک نیز همواره سلامت و متناسب باقی خواهید ماند.

منبع: Life Hacker

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده

بیشتر بخوانید