ترافیک اینترنت موبایل به سرعت در حال پیشی گرفتن از ترافیک اینترنت دسکتاپ است

سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۵
مطالعه 3 دقیقه
اخیراً گزارش معتبری تهیه شده که نشان می‌دهد، ترافیک اینترنت در صنعت موبایل به سرعت در حال پیشی گرفتن از ترافیک اینترنت روی دستگاه‌های دسکتاپ است. این بدان معنا است که هر روز کاربران بیشتری به استفاده از اینترنت ازطریق تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند و اپلیکیشن‌های آن‌ها روی می‌آورند. به نظر می‌رسد آینده اینترنت از آن دستگاه‌های همراه است و پی‌سی‌ها و لپ‌تاپ‌ها بخش کوچکی از دستگاه‌های ارتباطی با شبکه جهانی را تشکیل خواهند داد.
تبلیغات

ترافیک جهانی موبایل به سرعت در حال رشد است و در برخی مناطق حتی از ترافیک دسکتاپ پیشی گرفته است. این شاید مهم‌ترین نتیجه گزارش جامعی است که در دانشگاه استنفورد، به همت مری میکر، صاحب کمپانی Kleiner Perkins صورت گرفته است.

میکر که زمانی به «ملکه دنیای نت» شهرت داشت، اعلام کرد که ۱۳ درصد کل ترافیک اینترنت مربوط به اتصال ازطریق دستگاه‌های همراه است. این در حالی است که سال گذشته این میزان تنها ۴ درصد بود. در منطقه تِک ساوی در کشور هند ترافیک اینترنت موبایل به ۶۰ درصد رسیده و ترافیک دسکتاپ را پشت سر گذاشته است.

mobile-and-desktop-traffic-1

درآمد مالی بخش موبایل نیز به سرعت رو به افزایش است و در این زمینه نیز رشد ۱۲۹ درصدی را شاهد بوده‌ایم. درآمدزایی ازطریق اینترنت به‌طور کلی ۱۹ میلیارد دلار بوده است. شاید جالب باشد بدانید که ۶۷ درصد این درآمدها از محل فروش اپلیکیشن‌های موبایل بوده است و تنها ۳۳ درصد آن به تبلیغات اینترنتی مربوط می‌شود.

سایر نکات مهم دیگری که در این گزارش به آن‌ها پرداخته شده، عبارت‌اند از:

  • فروش دستگاه‌های موبایل مثل گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها طی سه سال آینده رشد بسیار زیادی خواهد داشت و در سال ۲۰۱۵ به بیش از ۱.۷ میلیارد دستگاه خواهد رسید. این در حالی است که فروش پی‌سی‌ها و لپ‌تاپ‌ها نسبتاً ثابت باقی خواهد ماند و از ۴۰۰ میلیون دستگاه تجاوز نخواهد کرد.
  • طی ۴ سالی که گوشی‌های اندروید ارائه شده‌اند، رشد این پلتفرم به‌شدت افزایش یافته است. در مقایسه با چهار سال اول ارائه آیفون این مقدار بسیار بیشتر بوده است. به‌طور دقیق‌تر در چهار سال ابتدایی ارائه اندروید بیش از ۶۰۰ میلیون دستگاه اندرویدی به فروش رفته است، درحالی‌که این مقدار برای اپل ۱۰۰ میلیون دستگاه بوده است.
mobile-and-desktop-traffic-2
  • نزدیک به ۳۰ درصد افراد بالغ در ایالات متحده صاحب یک تبلت یا کتابخوان الکترونیک هستند. دو سال پیش تنها ۲ درصد آمریکاییان صاحب یکی از این دستگاه‌ها بودند.

این گزارش همچنین به این موضوع می‌پردازد که چگونه تکنولوژی طی چند سال گذشته به شکل وسیعی زندگی ما را تغییر داده است. از گوشی‌های هوشمند درمقابل دوربین‌ها تا رسانه‌های اجتماعی درمقابل روزنامه‌ها و حتی ذخیره فایل‌ها، پرداخت‌های اینترنتی و آموزش، همگی تغییرات بزرگی هستند که به سرعت و بدون آن که متوجه شویم زندگی ما را تغییر داده‌اند.

در زیر می‌توانید کل اسلایدهای مربوط به این گزارش را مشاهده کنید:

2012 KPCB Internet Trends Year-End Update from Kleiner Perkins Caufield & Byers

نظر شما در این باره چیست؟ شما برای اتصال به اینترنت بیشتر از چه دستگاه‌هایی استفاده می‌کنید؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات