آموزش: چگونه تلویزیون را با استفاده از گوشی موبایل خود کنترل کنیم

چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۴
مطالعه 3 دقیقه
با تجهیز تلویزیون های نسل جدید به اینترنت و قابلیت اتصال آنها به شبکه، می توانید از گوشی‌های هوشمند به عنوان ریموت کنترل تلویزیون استفاده کنید.
تبلیغات

نیازهای اولیه برای تبدیل تلفن هوشمند به ریموت کنترل

این قابلیت تنها در تلویزیون های اسمارت یا هوشمند قابل استفاده است. اگر در مورد این تلویزیون ها اطلاعات زیادی ندارید مقاله "هر آنچه در مورد Smart TV ها باید بدانید" را مطالعه کنید.

تولید کننده های تلویزیون هوشمند که در ادامه نام بردیم، قابلیت شناسایی تلفن هوشمند شما را به عنوان ریموت کنترل دارند.

  • سامسونگ
  • الجی
  • سونی
  • پاناسونیک
  • فیلیپس
  • ویزیو

قدم به قدم تا تبدیل تلفن هوشمند به ریموت کنترل

شبکه خانگی

قبل از شروع کار نیاز به یک شبکه خانگی بی سیم دارید. تا تلفن هوشمند و تلویزیون هوشمند با اتصال به آن وارد یک شبکه شوند. بهتر از در زمان انتخاب روتر دقت کنید تا از استاندارد N پشتبیانی کند یعنی در مشخصات فنی آن به دنبال 802.11 b/g/n باشد به ترتیب b کم سرعترین، و n پرسرعترین است البته با توجه به اینترنت کم سرعت کشور ما خیلی تفاوتی نمی کند. همچنین توجه داشته باشید که بعضی از مودم های ADSL دارای شبکه بی سیم داخلی نیز هستند و به این بدین معناست که اگر قصد خرید یک مودم ADSL جدید را دارید می توانید مودمی را خریداری کنید که دارای شبکه Wi-Fi نیز باشد. اما اگر مودم ADSL دارید و قصد دارید تا یک شبکه بی سیم داخلی نیز در خانه داشته باشید می بایست یک Router بی سیم خریداری کنید. راه اندازی یک Router و اتصال آن به مودم ADSL ممکن است برای کاربران مبتدی کمی سخت باشد.

اتصال تلویزیون به شبکه داخلی

اکنون باید تلویزیون خود را به شبکه خانگی متصل کنید. چه به صورت بی سیم چه با استفاده از کابل شبکه.

  • شبکه کابلی: اگر قصد دارید تلویزیون خود را با کابل به شبکه متصل کنید، نیاز به تنظیمات پیچیده ای ندارید. تنها کافی است کابل را به درگاه شبکه تلویزیون متصل کنید.
  • شبکه بی سیم: برای اتصال بی سیم تلویزیون باید تنظیمات کوچکی انجام دهید. برخی از تلویزیون ها دارای Wi-Fi داخلی هستند. برخی نیز شبکه Wi-Fi داخلی ندارند ولی از آداپتور بی سیم خارجی پشتیبانی می کنند و شما می بایست یک USB Wi-Fi Dongle خریداری کنید. با تهیه این USB کافی است به قسمت تنظیمات منو مربوط به شبکه بی سیم تلویزیون رفته و جست و جو را آغاز کنید. پس از یافتن شبکه بی سیم تلویزیون Password خود را وارد کنید و همه چیز آماده است.

دانلود کردن برنامه های مورد نیاز

اکنون شما نیاز به نصب برنامه مورد نظر روی تلفن هوشمند خود دارید. در جدول زیر App های مربوط به هر تلویزیون و موبایل در یک جدول قرار داده شده است. با کلیک روی Yes می توانید App رایگان مورد نظر خود را دریافت کنید.

متصل کردن تلفن و تلویزیون

شما باید تلفن هوشمند و تلویزیون خود را به شبکه بی سیم داخلی متصل کنید تا با یکدیگر در ارتباط باشند. App نصب شده را باز کنید و دستورات داده شده در آن را دنبال کنید. ممکن است گاهی نیاز به استفاده از منوی تلویزیون و Search کردن منبعی به عنوان ریموت کنترل از طریق تلویزیون داشته باشید.

اکنون ریموت کنترل اندرویدی یا iOS شما آماده است.

محدودیت ها

استفاده از تلفن هوشمند به جای ریموت کنترل محدودیت هایی نیز دارد. از جمله اینکه شما نمی توانید با تلفن هوشمند خود تلویزیون را روشن یا خاموش کنید.

قیمت گوشی، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی‌های مختلف نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع برندهای گوشی در کنار گالری تصاویر رسمی محصولات همگی در این بخش در دسترس شما خواهد بود.

منبع: FlatPanelsHD

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات