عکس‌های خود را برچسب گذاری جغرافیایی کرده و روی نقشه ببینید

یک‌شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۰ - ۲۰:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
برچسب گذاری جغرافیایی یا GeoTagging به شما کمک می‌کند تا عکس‌های خود را براساس محل دقیق عکاسی شده دسته‌بندی یا برچسب گذاری کنید.
تبلیغات

گوگل سرویس Panoramio را تعطیل کرد در حال حاضر سرویس جایگزین مپ‌میلری است. همچنین اکثر اپلیکیشن‌های مدیریت تصاویر در گوشی‌های موبایل نیز از این قابلیت به‌صورت طبیعی پشتیبانی می‌کنند و نیازی به استفاده از سرویس مجزا نیست.

امروزه به کمک تلفن های همراه، عمل برچسب گذاری جغرافیایی بسیار ساده شده است. مختصات جغرافیایی توسط GPS دریافت شده و تصویر گرفته شده در مکان خاص بچسب گذاری (Tag) می‌شود و سپس شما می‌توانید با استفاده از نرم‌افزارهای مختلف مدیریت عکس، تصاویر خود را دسته‌بندی کنید.

بدین‌ترتیب، می‌توانید به نقشه مراجعه کرده و عکس‌های خود را در مناطق مختلف مشاهده کنید. امروزه بسیاری از تلفن های همراه، تبلت ها و دوربین‌های عکاسی به GPS مجهز هستند به کمک این ابزار و سرویس Latitude گوگل به‌سادگی می‌توانید تصاویر خود را GeoTag کنید اگر GPS نداشته باشید بازهم می‌توانید این کار را بصورت دستی انجام دهید. در ادامه راه‌های مختلف برچسب گذاری جغرافیایی را آموزش خواهیم داد و شما را با سرویس فوق‌العاده Panoramio گوگل آشنا خواهیم کرد.

یکی از بهترین روش‌های GeoTagging توسط گوگل عرضه می‌شود این سرویس که Panoramio نام دارد به کمک سرویس Latitude این شرکت کار را راحت کرده است. شما در هر مکانی که قصد عکاسی دارید سرویس Latitude را روی تلفن همراه خود اجرا می‌کنید و این سرویس بصورت خودکار شروع به موقعیت یابی و دریافت مختصات جغرافیایی می‌کند. حال اگر شما با دوربین تلفن خود عکس برداری کنید باقی امور را Latitude برای شما انجام می‌دهد.

موقعیت‌ها توسط Latitude ذخیره می‌شوند و زمانی که شما به خانه برمی گردید. اکانت Panoramio خود را به Latitude متصل کرده و تصاویر گرفته شده را Import می‌کنید. Panoromio تصاویر شما را روی نقشه دسته‌بندی می‌کند. با Panoramio می‌تواند تصاویر را براساس زمان، مکان یا تاریخ دسته‌بندی کند. مختصات های جغرافیایی نیز بصورت خودکار در اکانت Panaramio ذخیره می‌شوند. برای استفاده از Panoramio می‌توانید با همان اکانت Google خود (ایمیل Gmail) وارد شوید.

نرم افزار Latatude برای انواع تلفن های همراه از جمله iPhone, Android, Windows Phone, Blackberry و تلفن های نوکیا و غیره قابل دانلود است برای استفاده از این سرویس به وب سایت Google.com/latitude مراجعه کنید.

latitude

ازآنجاکه سرویس Panoramio یک سرویس آنلاین است هر زمان و ازطریق هر ابزار آنلاینی می‌توانید به عکس‌های خود دسترسی داشته باشید.

یکی از روش‌های دیگر برای GeoTag کردن تصاویر استفاده از نرم افزار Picasa گوگل است این نرم افزار به خوبی با Google Earth متصل است و شما می‌توانید تصاویر مورد نظر خود را با استفاده از دکمه GeoTagg در نوار ابزار پایین صفحه به مناطق مختلف در Google Earth برچسب گذاری کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات