آواتار رکورد کپی غیرقانونی را نیز شکست

جمعه ۳ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۹
مطالعه 1 دقیقه
هر چند James Cameron تمام تلاش خود را کرد تا با ارائه فیلم Avatar بصورت سه بعدی مانع کپی غیرقانونی آن شود ولی در سال 2010 بیش از 16 میلیون نفر، آواتار را بصورت غیرقانونی دانلود کردند. برای اولین بار است که یک فیلم چنین آماری را بدست می‌آورد. در ادامه لیست کامل فیلم هایی که بیشترین دانلود غیرقانونی را داشته‌اند، آمده است.
تبلیغات

طبق آمار ارائه شده توسط BitTorrent حدود 16,580,000 نسخه از فیلم آواتار تنها ازطریق Torrent دانلود شده است.

سایت TorrentFreak که در زمینه توسعه فایل‌های Torrent فعالیت می‌کند در این باره نوشته است: پیش از این هیچ وقت شاهد این تعداد دانلود غیرقانونی برای یک فیلم نبوده ایم.

بعد از Avatar به ترتیب فیلم‌های Kick-Ass با 11,400,000 دانلود، Inception با 9,720,000 دانلود، Shutter Island با 9,490,000 و Iron Man 2 با 8,810,000 دانلود در رده های بعدی کپی غیرقانونی قرار گرفته‌اند.

سال گذشته نیز فیلم درام Hurt Locker که در رابطه با جنگ عراق ساخته شده بود با 6,850,000 دانلود در لیست 10 فیلم پردانلود قرار گرفته بود. بسیاری از کاربران BitTorrent در سال گذشته بخاطر کپی غیرقانونی این فیلم تحت پیگرد قانونی پلیس بین‌‌الملل قرار گرفتند.

جالب است بدانید که دو فیلم بسیار محبوب Toy Story 3 و Alice in Wonderland در لیست 10 فیلم پردانلود قرار ندارند.

ظاهراً تصور کارگردان پرفروش‌ترین فیلم دنیا، Avatar که فکر می‌کرد با عرضه فیلم‌های سه بعدی کپی غیرقانونی آن‌ها کم خواهد شد خیلی درست از آب در نیامده است.

منبع: Network World

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات