زوم‌اپ: تشخیص دست خط در 82 زبان با Google Handwriting Input

پنج‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
Google Handwriting Input یکی از جالب‌ترین اپلیکیشن‌های گوگل برای گوشی‌های اندروید است که با نصب آن می‌توانید تشخیص دست خط را به گوشی خود اضافه کنید. با زوم‌اپ همراه باشید.
تبلیغات

روزهایی که گوشی‌های لمسی قدیمی در اوج محبوبیت بودند، یکی از امکانات جدیدی که کاربران آن زمان را متحیر می کرد، امکان تشخیص دست‌خط در این گوشی‌ها بود که البته در ابتدا تنها برای زبان انگلیسی کاربرد داشت و برای مثال با نوشتن کلمه‌ی Hello، این کلمه به طور هوشمند تشخیص داده می شد و به صورت کاراکتر در بخش ورودی متن به ثبت می رسید. امروز اما پیشرفت تکنولوژی‌ها به خصوص در زمینه‌ی تلفن‌های همراه به قدری سرعت گرفته است که دیگر کمتر کاربری از مشاهده‌ی چنین امکانی هیجان‌زده خواهد شد با این حال، با وجود گذشت سال‌ها از تولد این امکان، و پیدایش راه‌های بهتری مانند تایپ از طریق صدا، هنوز هم بسیاری از کاربران از روش تشخیص دست خط برای تایپ کردن استفاده می کنند که این امر در گوشی‌هایی که از قلم لمسی نیز برخوردارند (مانند Note3) بیشتر به چشم می خورد.

googlehand2

مدتیست که گوگل با انتشار Google Handwriting Input قدمی شایسته و قابل تحسین در زمینه‌ی تشخیص دست‌خط‌ها برداشته و علاوه بر ارتقای آن به تشخیص 82 زبان مختلف (به غیر از فارسی)، اموجی‌های محبوب را نیز به آن وارد کرده است. به این معنا که با کشیدن یک صورتک خوشحال، اموجی Happy به طور خودکار شناسایی و در متن شما وارد می شود که این موضوع، تایپ کردن به وسیله‌ی این ویژگی را بسیار جالب‌تر و سریع‌تر از پیش خواهد کرد. البته با وجود کیبوردهای لمسی و امکان تایپ صوتی جملات بعید به نظر می رسد که این اپلیکیشن گوگل نیز در ترویج تایپ دست‌خطی تأثیری داشته باشد؛ با این حال، اگر علاقه به این نوع تایپ دارید، می توانید Google Handwriting Input را روی گوشی خود نصب کنید و از این امکان جالب لذت ببرید. برای اجرای این برنامه، اندروید شما باید نسخه‌ی 4.0.3 یا بالاتر باشد. برای دانلود می توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

 

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات