زوم‌اَپ: aa، یک بازی ساده اما دیوانه‌کننده

جمعه ۱۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
درکنار بازی‌های چندصد‌مگابایتی، بازی‌هایی نیز وجود دارند که حجم آن‌ها بسیار کم است ولی با این حال شهرت و محبوبیتی بیش از بازی‌های بزرگ را کسب می‌کنند.
تبلیغات

شاید بهترین مثال برای این مورد را بتوان Flappy Bird در نظر گرفت. یک بازی دو بعدی ساده که شاید هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد که به یکی از محبوب‌رین بازی‌های موبایل تبدیل شود.

گرافیک پیکسلی و دوبعدی بازی که حجمی کمتر از یک مگابایت دارد، توانست محبوبیتی بیش از بازی‌های پرهزینه و بزرگی مانند NFS MostWanted را ایجاد کند.  Flappy Bird نیز بار دیگر ثابت کرد که ایده‌ی یک بازی، فوق‌العاده مهم‌تر از پردازش آن است.

امری که این روزها اکثر شرکت‌های بازیسازی به آن توجه خاصی ندارند و اولویت اول آن‌ها ساخت محیطی گرافیکی که چشم را خیره کند شده است.

aa2

aa نام یک بازی ساده دیگر است که حتی از فلپی‌برد نیز ساده‌تر و خلوت ‌تر طراحی شده است. در این بازی چیزی جز یک دایره‌ی بزرگ، چند خط و چند توپ کوچک مشاهده نخواهید کرد. اما عجله نکنید. همین چند آیتم کوچک ساعت‌ها شما را درگیر خود می‌کنند. در این بازی یک دایره در مرکز تصویر در حال چرخش است که چند توپ کوچکتر به آن متصل شده‌اند (به نوعی شبیه به پیوندهای مولکولی). شما در هر مرحله وظیفه دارید تا تعداد توپی که در اختیار دارید را به سمت این دایره‌ی چرخان پرتاب کنید تا به آن متصل شود و البته باید دقت کنید که این توپ‌های جدید، به توپ‌هایی که از قبل به دایره‌ی چرخان متصل بوده‌اند برخورد نکند. در صورت برخورد بازی تمام خواهد شد.

بر خلاف بازی Flappy Bird که یک مسیر بی‌انتها را در بر داشت و به نوعی یک بازی رکوردی به حساب می‌آمد، بازی aa دارای مراحل مختلف است به طوری که بعد از اتمام اتصال موفق تمام توپ‌ها به دایره ی چرخان، به مرحله‌ی بعد خواهید رفت.

در ابتدا ممکن است چند مرحله‌ی اول برای شما ساده باشد. اما به مرور با زیاد شدن توپ‌ها، متغیر شدن سرعت دایره‌ی چرخان، تغییر جهت ناگهانی دایره و مواردی از این دست، کار سخت‌تر خواهد شد به طوری که شاید کار هرکسی نباشد که از مرحله‌ی 20 عبور کند. سازنده‌ی این بازی، نسخه‌های مختلفی را از این بازی با عناوین "uu" "rr" و... نیز منتشر کرده است با این حال بیشترین توجهی که به این بازی شده است مربوط به همین نسخه‌ای است که به معرفی آن پرداختیم. برای دانلود این بازی از لینک‌های زیر استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات