زوم‌اَپ: عکاسی 360 درجه با Google Camera

دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
امروز اپلیکیشنی را به شما معرفی خواهیم کرد که به کمک آن می‌توانید عکس‌های 360 درجه و فوق‌العاده خاص را تهیه کنید.
تبلیغات

 تصاویر 360 درجه از محبوبیت و زیبایی خاصی برخوردارند که به شما امکان خلق تصاویری متفاوت و کامل را از محیط اطرافتان می‌دهد و بعد از آن، عکس تهیه شده را با سنسور‌های حرکتی گوشی هماهنگ می‌کند تا تنها با حرکت گوشی خود، تصویر ثبت شده را به طور کامل مشاهده کنید.

googlecam221

در نرم‌افزار Sphere360 که شما به آرشیو کاملی از عکس‌های 360 درجه دسترسی داشتید، امکان عکاسی با این سبک نیز گنجانده شده بود که متاسفانه تنها از چند مدل گوشی خاص پشتیبانی می‌کرد و برای مثال شما حتی با دارا بودن یک گوشی Galaxy S5 قادر به تهیه‌ی این تصاویر نبودید. اما نگران نباشید. Google Camera شاهکار نرم‌افزاری دیگری از شرکت گوگل است که به تمام دستگاه‌های اندرویدی، امکان تهیه‌ی این تصاویر را در کنار امکانات دیگر همچون تصویر پاناروما، عکاسی معمولی با کیفیت عالی و قابلیت محبوب LensBlur به شما می‌دهد.

LensBlur نیز در کنار تصاویر 360درجه یکی از محبوب‌ترین روش‌های عکاسی روز به حساب می‌آید. در این حالت شما بعد از ثبت تصویر خودمی‌توانید فوکوس عکس را به سوژه‌ی دلخواه در تصویر اختصاص داده و اطراف آن را تار کنید تا جلوه‌ی زیباتری به عکس خود ببخشید.

برای ثبت تصاویر 360 درجه شما باید در مرکز محیط مورد نظر بایستید و سپس به بخش PhotoSphere بروید. بعد از اجرای این بخش، با یک محیط شبیه‌سازی شده‌ی سه‌بعدی رو به رو خواهید شد. در این مکان سه‌بعدی و سفید رنگ، نقاط مختلفی را در اطرافتان مشاهده می‌کنید که باید دوربین گوشی را همان‌طور که در مرکز محیط ایستاده‌اید به سمت آن نقاط برده و چند ثانیه صبر کنید تا عکس مربوط به آن نقطه ثبت شود. به همین ترتیب تمام محیط اطراف خود را پوشش دهید تا عکسی کروی و 360 درجه را تکمیل کنید.

بعد از انجام این کار، اپلیکیشن به صورت خودکار اقدام به ترکیب این عکس‌ها و ساخت یک تصویر 360 درجه خواهد کرد. در حالت اولیه با حرکت انگشت روی تصویر می‌توانید محیط بالا یا اطراف را مشاهده کنید. همچنین گزینه‌ا‌ی در منوی کاربری پایین قرار دارد که با انتخاب آن، تصویر ثبت شده با سنسورهای حرکتی گوشی هماهنگ می‌شود و تجربه‌ای دقیقا مانند اپلیکیشن Sphere360 را برای شما به وجود می‌آورد. ضمن اینکه باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که خلق این تصاویر نیازمند حوصله و رعایت ریزه‌کاری‌های زیادی، از جمله نلرزیدن دست‌ها هنگام عکاسی و جا‌به‌جا نشدن از مرکز محیط است. برای دانلود این نرم‌افزار از لینک زیر استفاده نمایید.

 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات