مایکروسافت سرویس ترجمه‌ی زنده در اسکایپ را معرفی کرد

چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
اسکایپ بستر ارتباطی مایکروسافت است که کاربران بی‌شماری دارد. این سرویس با برخورداری از اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای مختلف برای انواع اکوسیستم‌ها و سهولت کاربری کاربران فراوانی را به خود جذب کرده است. ساتیانادلا، مدیرعامل این کمپانی دیروز اعلام کرده که ترجمه‌ی زنده‌ی اسکایپ با پشتیبانی از 40 زبان تا انتهای سال جاری به این سرویس اضافه خواهد شد.
تبلیغات

 مایکروسافت دیروز اعلام کرد که در نظر دارد تا پایان سال جاری میلادی یک مترجم آنی برای سرویس اسکایپ عرضه کند.

این قابلیت با نام مترجم اسکایپ (Skype Translator) شناخته می‌شود که دیروز توسط مدیرعامل ردموندی‌ها در جریان کنفرانس Recode Code که در کالیفرنیا برگزار می‌شد، برای حضار معرفی شد. نادلا در جریان استفاده از این سیستم، یک مکالمه با Gurdeep Singh Pall برقرار کرد که با زبان آلمانی تکلم می‌نمود. با استفاده از این ویژگی، سخنان Singh بصورت آنی به انگلیسی ترجمه می‌شد و در مقابل سخنان نادلا نیز برای طرف مقابل از انگلیسی به آلمانی برگردانده می‌شد.

نادلا در این خصوص چنین اظهار نظر کرد:

انتظار می‌رود این سرویس در تحت نسخه‌ی بتا برای کاربران ویندوز 8 و در پایان سال جاری میلادی منتشر شود. هم‌اکنون سرویس مترجم اسکایپ قادر است تا از 40 زبان پشتیبانی نماید و می‌توان از آن در تمامی ابزار‌ها استفاده کرد. این سرویس توسعه‌ی سیستمی با قابلیت یادگیری است که با استفاده از داده‌ها پرورش می‌یابد.

در پستی که مایکروسافت در وبلاگ خود در این مورد منتشر ساخته است، این سرویس حاصل تحقیقاتی 10 ساله در حوزه‌ی یادیگری ماشین، شناسایی گفتار و ترجمه‌ی خودکار است.

با استفاده از چنین ابزار‌هایی می‌توان نفوذ فناوری به تاروپود زندگی همه‌ی انسان‌ها را درک کرد. استفاده از چنین ویژگی‌هایی پنجره‌هایی جدیدی را در دهکده‌ی جهانی خواهد گشود که به لطف چنین فناوری‌هایی هر روز کوچک‌تر از پیش می‌شود. یقیناً می‌توان با استفاده از این سرویس مراودات در زمینه‌های علمی، سیاسی، فرهنگی، توریسم، تحصیلات و سایر گزینه‌ها را برای اعتلای علم و فرهنگ بشر گسترش داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات