گوگل در حال کار بر روی یک سرویس Read It Later مشابه Pocket است

دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
Pocket، Instapaper و... سرویس‌هایی هستند که با استفاده از آنها می توانید لینک‌های جذاب را ذخیره کرده و بعداً روی دستگاه‌های مختلفتان آن را مطالعه کنید. به این نوع سرویس‌های Read It Later می‌گویند. حال گوگل نیز قصد ارائه سرویسی مشابه به نام Stars را دارد.
تبلیغات

بسیاری از ما به دلایل مختلف نمی‌توانیم مطالب و مقالات را به محض انتشارشان در فضای وب مطالعه کنیم. مثلاً فرض کنید که در تاکسی مشغول وب‌گردی هستید و ناگهان یکی از مقالات بلند زومیت نظرتان را جلب می‌کند؛ ولی فعلاً فرصت خواندن آن را ندارید. سرویس‌های چون پاکت برای همین به وجود آمده‌اند تا با ذخیره لینک‌ها، بتوانیم بعداً در یک رابط‌کاربری ساده و تمیز، مقالات را روی تلفن‌هوشمند، تبلت یا پی‌سی خود مطالعه کنیم. Pocket و بسیاری از سرویس‌های مشابه آن، امکان مطالعه مقالات به صورت آفلاین را نیز فراهم می‌کنند.

مقاله‌های مرتبط:

    حال به نظر می‌رسد که گوگل در حال کار بر روی سرویس Read It Later خود است و احتمال می‌رود که بسیار شبیه به ویژگی بوکمارک‌کردن صفحات وب در مرورگر کروم باشد. این سرویس، Stars نام دارد و فعلاً به طور آزمایشی در اختیار کارمندان گوگل قرار گرفته است.

    Stars به کاربر این امکان را می‌دهد تا لینک‌ها را ستاره‌دار کند و برنامه، این لینک‌ها را در لیست‌ها و دسته‌بندی‌های هوشمندی مرتب می‌کند. استارز نسبت به سرویس‌های مشابه کنونی هوشمندتر است. برای این سرویس یک افزونه کروم نیز اضافه خواهد شد تا کاربران به راحتی بتوانند لینک‌های مورد نظر خود را ذخیره نمایند.

    با توجه به این که این سرویس هم‌اکنون به صورت آزمایشی در اختیار کارمندان گوگل قرار گرفته، می‌توان گفت که مراحل تولید و توسعه‌اش تکمیل شده و احتمالاً گوگل پس از اعمال بهبودها و رفع باگ‌ها، این اپلیکیشن را طی دو ماه آینده در کنفرانس Google I/O معرفی خواهد کرد.

    مسلماً سرویسی یکپارچه‌تر و هوشمندتر از سوی گوگل، می‌تواند رقبایی چون پاکت و اینستاپیپر را دچار مشکل کند. باید تا ارائه این اپلیکیشن منتظر بمانیم و ببینیم گوگل چگونه با این سرویس‌ها به رقابت خواهد پرداخت؟

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات