اپلیکیشن IFTTT به طور رسمی برای اندروید ارائه شد

یک‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۴
مطالعه 3 دقیقه
IF This Then That نام سرویسی برای خودکارسازی کارها است که می‌تواند بسیار کاربردی باشد. حالا اپلیکیشن اندرویدی IFTTT با امکان اتوماسیون ابزار هوشمند اندرویدی در دسترس علاقه‌مندان به این سرویس قرار گرفته و کاربران می‌توانند از آن برای تسریع کارهای خود و جلوگیری از فراموشی انجام برخی کارها استفاده نمایند.
تبلیغات

پیش‌تر اپلیکیشن iOS سرویس کاربردی IFTTT معرفی شده بود. حال پس از گذشت مدتی نسخه رسمی اپلیکیشن اندرویدی این سرویس در پلی استور گوگل معرفی شده و کاربران اندرویدی نیز می‌توانند بر روی تلفن هوشمند خود از این اپلیکیشن استفاده کنند.

مقاله‌های مرتبط:

    IFTTT سرویسی است که از طریق آن می‌توان بسیاری از کارها را طوری تنظیم کرد که به طور خودکار انجام شوند. IFTTT از سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های متنوعی برای ایجاد ارتباط بین آنها و تعریف وظیفه‌ها بهره می‌برد و حالا با ارائه نسخه اندرویدی امکان اتوماسیون در داخل تلفن هوشمند نیز وجود دراد. کافی است دستورالعمل‌هایی (Recipe) که در واقع ترکیبی از سناریوها هستند را بسازید. مثلا می‌توانید تنظیمات را به شکلی انجام دهید که در صورتی که با تلفن خود عکسی گرفتید، آن عکس به شما ایمیل شود تا از عکس‌های تلفن‌تان یک پشتیبان داشته باشید، یا مثلا هر روز صبح از طریق یک ایمیل، گزارش آب و هوا یا اخبار وب‌سایت زومیت را دریافت کنید.

    در این سرویس شما می‌توانید از دستورالعمل‌های آماده استفاده کنید یا برای خودتان دستورالعمل بسازید. تسک‌های ایجاد شده توسط خودتان را می‌توانید به صورت خصوصی یا عمومی ایجاد کنید. در صورتی که دستورات شما عمومی باشند، سایر کاربران می‌توانند آنها را مشاهده کرده و از آنها استفاده کنند. همزمان با عرضه نسخه اندروید، توسعه‌دهندگان کانال‌های جدیدی را اضافه کرده‌اند که می‌توانید از آنها بر روی تلفن اندرویدی‌تان استفاده کنید. کانال‌های اضافه شده عبارتند از Android Device، Android Location ،Android Notifications ،Android Phone Call ،Android Photos و Android SMS.

    ifttt-android

    با استفاده از این اپ می‌توانید اطلاع‌رسانی های تلفن خود را نیز مدیریت کنید. مثلا می‌توانید دستورالعملی بسازید که وقتی از یک آدرس خاص ایمیلی برای شما ارسال شد از آن مطلع شوید. این ویژگی وقتی که سرتان شلوغ است خیلی کاربردی است. چرا که با دریافت هر ایمیل نوتیفیکیشن آن نمایش داده می‌شود که می‌تواند حواس شما را پرت کرده و وقتتان را بگیرد و با این کار فقط از ایمیل‌های مهم باخبر می‌شوید. این اپ با ابزارهای اتوماسیون خانه مثل Belkin Wemo، لامپ‌های هوشمند Philips Hue و... سازگار است. اپلیکیشن اندرویدی IFTTT به صورت رایگان قابل دریافت است و شما می‌توانید آن را از کافه بازار دریافت نمایید.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات