معرفی سرورهای رک مونت شرکت HPE از نگاه رسام سرور

دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
تابه‌حال چیزی در مورد نوع سرورهای مورد استفاده در دیتاسنترهای شنیده؟ سرورهای شرکت‌های بزرگ چه نام دارند؟ این مطلب کوتاه رسام سرور، یکی از تأمین‌کننده‌های انواع سرور HP در ایران را از دست ندهید.
تبلیغات

این مطلب توسط شرکت رسام سرور جهت راهنمایی در خرید سرور HP در دسترس عموم قرار گرفته است.

HPE به‌عنوان یکی از برترین شرکت‌ها در زمینه تجهیزات دیتاسنتر در دنیا شناخته می‌شود. این شرکت طیف گسترده‌ای از محصولات و خدمات را در حوزه سخت‌افزار و نرم‌افزار ارائه می‌دهد که مهم‌ترین و شاخص‌ترین آن‌ها سرورهای HPE است. این شرکت با طراحی و تولید سرورهای کامپیوتری در دسته‌بندی‌های مختلف با سطح کارایی متفاوت برای کاربران این امکان را فراهم ساخته که بسته به نیاز خود بهترین و کارآمدترین سیستم مورد نظر خود را از نظر تکنولوژِی و قیمت تهیه و نیازهای تحت شبکه خود را برآورده سازند.

سرورهای کامپیوتری این شرکت به دسته‌بندی‌های مختلفی مانند سرورهای Synergy، سری Blade، سرورهای Tower و سرورهای RackMount تقسیم می‌شوند. از پرمصرف‌ترین سری‌های این سرورها می‌توان به سری رکمونت  (RackMount) آن اشاره کرد. در ادامه مطلب به معرفی سرورهای سری رکمونت می‌پردازیم و با قابلیت‌های آن‌ها بیشتر آشنا می‌شویم. سرورهای رکمونت شرکت HP در سری‌های مختلفی مانند سری 100، سری 300، سری 500 و ... دسته‌بندی می‌شوند که هر کدام با توجه به سطح قابلیت‌های خود در امور گوناگون توسط کاربران شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

رسام سرور

سرورهای سری 100

 در سری 100 سرورهای رکمونت اچ‌پی ای می‌توان به مدل‌هایی زیر اشاره کرد:

  • HPE ProLiant D120 G10
  • HPE ProLiant DL160 G10
  • HPE ProLiant DL180 G10

سرورهای این رده به‌صورت پیش‌فرض بین ۴ تا ۸ هارد با درگاه SATA را پشتیبانی می‌کنند و قابلیت آن را دارند که با اضافه شدن ماژول مربوطه از هاردهای با درگاه SAS نیز پشتیبانی کنند. این سری از پردازنده‌های سری  Intel Xeon Scalable پشتیبانی می‌کند و از ۴ هسته تا ۴۸ هسته در این سری قابل پشتیبانی و پردازش است. از نظر میزان پشتیبانی رم سرور، سرورهای سری 100 از ۸ گیگابایت تا ۱ ترابایت رم سرور اچ‌پی را پشتیبانی می‌کنند. این سری بیشتر برای کاربرانی که نیاز به استفاده در سطحی متوسط از شبکه را دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سرورهای سری 300

از سرورهای این سری می‌توان به‌عنوان پرمصرف‌ترین و محبوب‌ترین سری سرورها هم در میان سرورهای HP و هم در مقایسه با سایر برندها اشاره کرد. از سرورهای این سری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • HPE ProLiant DL380 G10
  • HPE ProLiant DL360 G10

سرورهای این رده به دلایلی مانند ظرفیت بالای سخت‌افزار پذیری، هزینه نگه‌داری پایین، پشتیبانی فنی و تأمین قطعات مناسب به پرفروش‌ترین رده سرورها در دنیا بدل شده است. سرورهای سری 300 در نسل دهم حداکثر از ۵۶ هسته پردازنده در کنار ظرفیت بیش از ۱٫۵ ترابایت حافظه رم و ظرفیت بالای هارد تا بیش از ۳۵۰ ترابایت را دارا است. این سری هم به مانند سری 100 از پردازنده‌های سری Intel Xeon Scalable  پشتیبانی می‌کند.

رسام سرور

برای بررسی قیمت و مشخصات سرور HPE ProLiant DL360 G10 با شرکت رسام سرور تماس بگیرید.

سرورهای سری 500

سرورهای سری 500 که به‌طور کلی به سرورهای پردازنده اچ‌پی شناخته می‌شوند به منظور پردازش حجم بالایی از دیتا در یک سرور توسط HPE طراحی و تولید شده‌اند. این سری سرورها در نسل دهم در مجموع از ۱۱۲ هسته پردازشی و ۲۲۴ رشته پشتیبانی می‌کنند از سرورهای این رده می‌توان به مدل‌هایی زیر اشاره کرد.

  • HPE ProLiant DL560 G10
  • HPE ProLiant DL380 G10

به‌طور کلی کاربرانی که احتیاج به قدرت پردازشی بالایی دارند و از نظر فضا با محدودیت جا مواجه هستند ،می‌توانند از این سری سرورهای HPE استفاده نمایند.

با این توضیحات مطمئناً اگر با شبکه و دیتاسنتر آشنایی نداشته باشید و نیاز به تهیه سرور اچ‌پی دارید، می‌توانید از کارشناسان فروش سرور HP در شرکت رسام سرور کمک بگیرید. رسام سرور یکی از تأمین‌کننده‌های انواع سرور HP در ایران است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات