فروشگاه کتاب الکترونیک و صوتی فراکتاب بر بستر اندروید

دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
کتاب‌های صوتی و متنی خود را از طریق فراکتاب به سادگی تهیه و مطالعه کنید.
تبلیغات

این پروژه اولین بار در شهریور 1392 رسما ثبت شد که در نوع خود اولین محسوب می شود، اما این پروژه که عمر آن (از ایده) حدود 5 سال عمر دارد دارای دو وجه شاخص فنی و محتوایی است.

بعد فنی

در بعد فنی برای توسعه آن تاکنون حدود 15000 نفر ساعت زمان صرف شده که حاصل آن بیش از 7000 کامیت می باشد، این پروژه به صورت توزیع شده طراحی شده است و دارای بخش هایی چون هسته مرکزی، فروشگاه ها (بر بستر اندروید و وب)، نرم افزار تبدیل محتوا و کتابخوان است، اما شاید جدی ترین فصل تمایز این سامانه نسبت به نمونه های مشابه خود (چه داخلی و چه خارجی) استفاده از یک پسوند بومی و طراحی شده توسط این شرکت به نام .ava باشد، این پسوند می تواند انواع مختلف محتوا را اعم از صوت، متن و تصویر را ارائه دهد که به لحاظ نمایش متن از امکان word wrap پشتیبانی می کند تا مطالعه متن بر روی گوشی های تلفن همراه آسانتر گردد.

از طرفی این پسوند امکان تغییر قلم، اندازه و یا یادداشت گذاری و حاشیه نویسی بر روی متن را میسر می کند.

faraketab1
نمایی از متن کتاب در نرم افزار فراکتاب

یکی از مزیت های رقابتی این نرم افزار، ارائه کتابهای صوتی به سبک های صوتی، متن و صوت و سبک کتاب کودک است.

سبک صوتی:

faraketab2
نمایی از فهرست و صفحه مطالعه در یک کتاب صوتی

یکی از مشکلات عمده گوش دادن به یک کتاب صوتی، سردرگمی در مطالعه است! در واقع شما نمی دانید کجای داستان هستید و تنها با حرکت در دقایق و ثانیه ها می توانید حدس بزنید که کدام فصل هستید، برای حل این مشکل در روش سنتی برای هر فصل یک فایل جداگانه ارائه می شد که حال اگر فصلی کوتاه هم باشد شما یک فایل جداگانه دارید و ....

اما در فراکتاب، تجربه ی متفاوتی خواهید داشت، در کتابهای صوتی فهرستی درج شده است که شما را دقیقا به ابتدای همان فصل می برد، همچنین نوار پیمایشی در نظر گرفته شده است که موقعیت زمانی شما را نشان می دهد. بدین ترتیب شما هرگز گم نمی شوید!!!!!!

سبک متن و صوت همگام

faraketab3

نمایی از صفحه خرید و صفحه مطالعه یک کتاب صوت و متن همگام

اما اگر تجربه‌ی کاملا متفاوتی می خواهید...

کتاب های متن و صوت همگام می تواند جذاب باشد. در این مدل ارائه محتوا، شما علاوه بر صوت کتاب، قسمتی از متن که صوت متناظر با آن در حال پخش است، را به صورت رنگی مشاهده می کنید. در این مدل شما جمله به جمله با صوت همگام هستید، که علاوه بر مشخص کردن موقعیت شما در متن، در آموزش و یادگیری به ویژه زبان انگلیسی بسیار موثر و کاربردی است.

سبک کتاب‌های کودک

faraketab4

نمایی از صفحه مطالعه در یک کتاب سبک کودک

اما وقتی بحث کتاب کودک مطرح می شود، اهمیت متن کاهش و اهمیت جلوه های بصری افزایش می‌یابد. در سبک کتاب کودک یک تصویر به صورت منظره (landscape) و تمام صفحه (Full screen) نمایش داده می شود و هر صفحه صوت متناظر با خود را دارد که در آن راوی شرح ماجرا را بیان می دارد.

بعد محتوایی

اما در بعد محتوای این پروژه در حال حاضر با ۱۳۰ ناشر و نزدیک به ۲۰۰۰ محتوا اعم از کتاب، سخنرانی، کتاب صوتی و برنامه رادیو تلویزیونی (به صورت صوت و یا صوت و متن همگام) در حال فعالیت است.

لازه به توضیح است آثار این کتابخانه در حوزه های مختلفی چون، زبان انگلیسی، موفقیت و سبک زندگی، رمان و شعر دسته بندی شده اند تا جست و جوی را برای کاربران آسان تر نماید.

جهت مشاهده بیشتر به وب سایت فراکتاب مراجعه کنید.

پایان رپورتاژ آگهی/

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات