با این روش‌ها گوشی اندروید را به تلویزیون ال جی وصل کنید

شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
بازی رالی در تلویزیون LG C1 OLED
اتصال گوشی به تلویزیون ال‌جی جدا از کابل، به کمک قابلیت Screen Mirroring روی شبکه وای‌فای انجام می‌شود که در ادامه آن را آموزش خواهیم داد.
تبلیغات

تماشای ویدئو در گوشی یکی از پرطرفدارترین کارهایی است که افراد با گوشی انجام می‌دهند. اما، فرض کنید که بخواهید شرایط بهتری برای تماشای ویدئو داشته باشید و بتوانید به‌راحتی گوشی خود را به تلویزیون وصل و ویدئو را در اندازه‌ای بزرگ‌تر تماشا کنید و لذت تماشای ویدئو برایتان چند برابر شود.

امروزه، بهترین تلویزیون های بازار اکثراً از قابلیتی برای اتصال گوشی به‌صورت بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند که فقط به یک شبکه وای‌فای نیاز دارد تا پل ارتباطی میان گوشی و تلویزیون را فراهم کند. درادامه قصد داریم روش وصل کردن گوشی به تلویزیون ال جی را آموزش دهیم.

اتصال گوشی به تلویزیون ال جی با Screen Mirroring

قابلیت Screen Mirroring درحال‌حاضر در اکثر تلویزیون‌های هوشمند ال‌جی و انواع گوشی ارائه می‌شود تا با کمک آن به‌راحتی این دو دستگاه را به یکدیگر متصل کرد. قابلیت انتقال تصویر برای وصل کردن گوشی آیفون به تلویزیون ال جی نیز استفاده می‌شود، چه برسد به گوشی‌های اندروید.

پیش‌نیاز وصل کردن گوشی به تلویزیون با قابلیت اسکرین میرورینگ و استفاده از وای‌فای این است که هر دو دستگاه، گوشی و تلویزیون به یک شبکه متصل شوند و با استفاده از ابزار روی گوشی فرایند اتصال را راه‌اندازی کنید. شرکت ال‌جی این قابلیت را در تلویزیون‌های خود با نام Screen Share معرفی می‌کند.

مجیک ریموت تلویزیون اولد C2 ال جی

روش اول:

مرحله اول: از منوی اصلی تلویزیون روی Device Connector بزنید و وارد منوی آن شوید. در این قسمت می‌توانید گزینه‌های مختلفی را مشاهده کنید که به اتصال دستگاه‌های مختلف به تلویزیون ال‌جی کمک می‌کنند. از این منو روی گزینه گوشی هوشمند (Smartphone) بزنید.

مرحله دوم: در این قسمت سه گزینه ارائه می‌شود که شامل، اشتراک‌گذاری صفحه نمایش (Screen Share)، اشتراک‌گذاری محتوا (Content Share) و کنترل تلویزیون می‌شود. اکنون، روی Screen Share بزنید.

مرحله سوم: روی دکمه Start بزنید و سپس سراغ گوشی بروید و مطمئن شوید قابلیت Mira Cast فعال باشد.

مرحله چهار: اکنون باید در فهرست دستگاه‌های دردسترس روی گوشی نام تلویزیون را مشاهده کنید و روی آن بزنید تا اتصال برقرار شود.

روش دوم:

دیگر روش برای وصل کردن گوشی به تلویزیون ال‌جی وقتی هردو دستگاه روی یک شبکه وای‌فای قرار دارند طبق مراحل زیر انجام می‌شود.

مرحله اول: روی صفحه اصلی گوشی انگشت خود را به پایین بکشید تا قسمت دسترسی سریع (Quick Access) باز شود.

مرحله دوم: در این بخش آیکون Screen Sharing یا Smart View یا Screen Cast را پیدا کنید.

مرحله سوم: ویدئویی را در یکی از برنامه‌ها پخش کرده و از درون برنامه آیکون Cast را پیدا و روشن کنید و از فهرست دستگاه‌های پیشنهادی روی نام تلویزیون ال‌جی خود بزنید. اکنون باید تصویر ویدئو و صدا را از تلویزیون ال‌جی ببینید و بشنوید.

وصل کردن گوشی به تلویزیون ال‌جی با کابل

درگاه های تلویزیون QNED96 ال جی ۳

اگر امکان اتصال بی‌سیم گوشی به تلویزیون ال‌جی وجود نداشت و شبکه وای‌فای دردسترس نداشتید، همچنان می‌توانید با استفاده از کابل به‌صورت سیمی دو دستگاه را به یکدیگر وصل کنید.

آسان‌ترین را برای وصل کردن گوشی به تلویزیون ال‌جی با کابل کمک گرفتن از تبدیل USB-C به HDMI است. با تهیه چنین تبدیلی در بازار می‌توانید طرف USB-C را به گوشی وصل کنید و کابل HDMI متصل به تلویزیون را به درگاه HDMI تبدیل وصل کنید. اکنون، تلویزیون را روشن کنید و ورودی تلویزیون را روی HDMI قرار دهید تا صفحه گوشی به‌صورت لحظه‌ای روی تلویزیون مشاهده شود.

جمع‌بندی

به‌غیر از این روش‌ها می‌توان گزینه‌های دیگری به‌عنوان راه‌های انتقال تصویر از گوشی به تلویزیون پیدا کرد که با کمک برنامه‌های ثالث غیررسمی شرکت‌ها انجام می‌شود و درعین‌حال گزینه‌های مدیریتی بیشتری برای کاربران فراهم می‌کند. علاوه‌براین، پیش‌تر در مقاله‌ای به بهترین برنامه های اتصال آیفون به تلویزیون پرداخته‌ایم که اگر آیفون دارید، در صورت نیاز می‌توانید فهرست برنامه‌های پیشنهادی را مرور کنید.

سوالات متداول زومیت

  • آیا می‌توان بدون شبکه وای‌فای اتصال بین گوشی و تلویزیون را برقرار کرد؟

    برخی تلویزیون‌ها و گوشی‌ها از قابلیتی با عنوان Wi-Fi Direct پشیبانی می‌کنند که امکان اتصال بدون شبکه وای‌فای را فراهم می‌کنند.

  • روش اتصال گوشی آیفون به تلویزیون ال‌جی چگونه است؟

    گوشی آیفون ازطریق قابلیت AirPlay امکان اشتراک‌گذاری محتوای نمایشگر با تلویزیون را فراهم می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات