اچ‌پی به دلیل تقاضای موجود، دوباره به ویندوز 7 روی می‌آورد

دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
به‌نظر می‌رسد اچ‌پی تمایل دارد که مردم به جای خرید یک دستگاه مبتنی بر ویندوز 8، به خرید یک سیستم با ویندوز 7 اقدام کنند. در ایام پایان هفته‌ی گذشته، این سازنده‌ی کامپیوترهای شخصی به مشتریان خود ایمیلی ارسال کرده که در آن بازگشت این شرکت به سمت ویندوز 7 را اعلام کرده است.
تبلیغات

 در وب‌سایت اچ‌پی یک پیشنهاد جدید به منظور جلب نظر کاربران به انتخاب ویندوز 7 به جای ویندوز 8 طراحی شده است که در برابر آن، تخفیف قیمتی تا سقف 150 دلار به مشتریان ارائه خواهد شد. این حرکت به وضوح، تلاشی است در جهت غالب کردن ویندوز 7 بر سیستم‌عامل جدید متمرکز بر لمس شرکت مایکروسافت یعنی ویندوز 8 که با شعار "ویندوز 7 بازگشت" کار خود را آغاز کرده است.

در حقیقت اگر شما به وب‌سایت اچ‌پی وارد شده و به بخش کامپیوترهای دسکتاپ بروید، تنها با سیستم‌های مبتنی بر ویندوز 7 مواجه خواهید شد و سیستم‌هایی با ویندوز هشت فقط زمانی قابل مشاهده خواهند بود که از طریق فیلترهای موجود در این بخش اقدام به انتخاب این سیستم‌عامل برای نمایش نتایج نمایید. بخش لپ‌تاپ‌ها، ویندوز 8 را نیز در بر دارد ولی باز هم یک لپ‌تاپ با ویندوز 7 بصورت برجسته نمایش داده شده است. حتی بخش کامپیوترهای All-in-one این شرکت، یک سیستم 21 اینچی اندرویدی را بجای معادل‌های ویندوزی تبلیغ می‌کند.

hpbackwindows560px

عبارت "بازگشت بدلیل تقاضا" بطور واضح یک کنایه‌ی معنی‌دار به ویندوز 8 است که به‌دلیل ترکیب رابط کاربری یک پی‌سی با رابط تبلت، مشکلات کاربردی و ادراکی زیادی را برای کاربران ایجاد نموده و در بدست آوردن سهم مورد نیاز از بازار با مشکلاتی مواجه بود. مایکروسافت با ارائه‌ی آپدیت 8.1 تا حدودی مشکلات موجود را حل کرد اما به نظر می‌رسد در نسخه‌ی بعدی یعنی ویندوز 9 با تغییرات و بهبودهای بیشتری مواجه خواهیم بود. اچ‌پی اولین تولیدکننده‌ای است که از ویندوز 7 بعنوان یک نکته‌ی مثبت در فروش محصولات خود در مقابل ویندوز 8 بهره می‌برد و به نظر به همان روشی متوصل شده است که سال‌ها پیش تولیدکنندگان کامپیوتر با استفاده از آن، ویندوز ایکس پی را در مقابل ویستا قرار دادند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات