صفحه نمایش آیپد مینی و آیپد ایر از نوع IGZO با 57 درصد مصرف انرژی کمتر است

سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
پس از معرفی آیپد ایر بزرگ‌ترین سوالی که در ذهن بسیاری شکل گرفت آن بود که چطور اپل با وجود استفاده از یک باتری کوچک‌تر و کم ظرفیت‌تر در این تبلت نسبت به آیپد نسل چهارم، باز هم طول عمر باتری بیش از 10 ساعت را در آن حفظ نموده؟ یک دلیل آن پردازنده بهینه A7 بوده است، اما دلیل مهم و تاثیر گذار بعدی استفاده از فناوری IGZO شارپ در ساخت صفحه نمایش رتینای آیپد مینی و آیپد ایر است.
تبلیغات

پیش از این نیز فناوری صفحه نمایش IGZO شارپ در چند محصول بکار گرفته شده بود اما هیچ کدام از این محصولات آنطور که باید و شاید، شاخص و پرفروش نبوده‌اند، حال این فناوری بالاخره در یک محصول محبوب و پرفروش بازار بکار گرفته شده است.

براساس اطلاعاتی که وب سایت تخصصی Display Mate درباره آیپدهای جدید منتشر نموده، صفحه نمایش هر دو تبلت جدید اپل شامل iPad Air و iPad Mini Retina از نوع IGZO LCD است. شاید تا پیش از این تصور می‌کردیم که صفحه نمایش آیپد ایر نسبت به نسل قبل تغییر خاصی نکرده است، اما این صفحه نمایش حالا 23 درصد کمتر نور را منعکس می‌کند و حداکثر شدت روشنایی آن نیز 7 درصد بیشتر شده است. اما این همه ماجرا نیست! نسبت کنتراست تصویر در صفحه نمایش iPad Air نسبت به iPad 4 نزدیک به 32 درصد بهبود یافته و دقت نمایش رنگ‌ها نیز در آن ارتقاء یافته است. استفاده از فناوری IGZO همچنین باعث باریک‌تر شدن صفحه نمایش شده و از همه مهم‌تر مصرف انرژی در آن را نسبت به صفحه نمایش آیپد 4 تا 57 درصدکاهش داده است.

براساس بررسی که Display Mate برروی صفحه نمایش آیپد مینی رتینا نیز انجام داده این صفحه نمایش نیز از نوع IGZO بوده و از این رو مصرف انرژی در آن بهینه شده است.

نکته جالب توجه‌ در بررسی‌های انجام شده توسط DisplayMate آن است که تبلت کیندل فایر HDX با پنل LTPS خود توانسته نتیجه نسبتا بهتری را در مقایسه با IGZO بکار رفته در آیپدهای جدید کسب نماید و حتی از لحاظ مصرف تا 30 درصد مصرف بهینه تری داشته باشد. تکنولوژی LTPS تا به حال تنها در پنل‌های کوچک مانند آیفون استفاده شده است و برای اولین بار است که یک شرکت در تبلت نیز از آن استفاده می‌کند. در کل اختلاف پنل آیپد ایر با این تبلت ناچیز است و هر دو تجربه بی رقیبی را در ارایه تصویر دقیق و روشن ارایه می‌نمایند.‎

اگر با فناوری IGZO شارپ آشنا نیستید پیشنهاد می‌‎کنیم مقاله «شارپ تکنولوژی IGZO را شرح داد: مصرف کمتر تراکم بیشتر» را مطالعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات