مایکروسافت حالت Desktop را در تبلت‌های RT مخفی کرد و عبارت RT را از سرفیس اول نیز حذف نمود

چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۰
مطالعه 1 دقیقه
مایکروسافت همزمان با عرضه نسل دوم تبلت سرفیس RT، عبارت RT را از نام محصول حذف کرد و تبلت جدیدش را با نام Surface 2 معرفی کرد.
تبلیغات

شواهد نشان می‌دهند که مایکروسافت در تلاش است تا عبارت RT را از همه جا حذف کند. این کمپانی حتی در صفحه محصول سرفیس اول نیز این عبارت را حذف کرده است.

مایکروسافت در بیانیه رسمی خود گفته: «در راستای تغییر در ساختار نام گذاری محصولات، از این پس Surface RT به Surface تغییر می‌کند.»

چندی پیش مدیر محصول سرفیس مایکروسافت، پذیرفته بود که استفاده از عبارت RT در نام گذاری محصولات این شرکت باعث سردرگمی کاربران شده است. او اذعان داشته که کاربران دچار سردرگمی در انتخاب Surface RT و Surface Pro شده‌اند.

اما این همه ماجرا نیست، مایکروسافت در اقدام اخیر خود کاشی مربوط به محیط دسکتاپ یا کلاسیک ویندوز را در سیستم عامل Windows RT 8.1 حذف نموده است.

احتمالا هدف این کمپانی تشویق کاربران به استفاده بیشتر از محیط مدرن ویندوز بوده که با صفحات لمسی تبلت‌ها سازگار است. این موضوع نه تنها در Surface 2 قابل مشاهده بوده، بلکه در تبلت جدید نوکیا با نام لومیا 2520  که روز گذشته معرفی شد نیز اعمال شده است.

اما مایکروسافت اگر بخواهد کاربران را از محیط دسکتاپ دور کند اولین قدم جدی، ارائه آفیس با رابط کاربری لمسی خواهد بود.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا اقدامات اخیر مایکروسافت به فروش بیشتر تبلت سرفیس 2 و همچنین استقبال کاربران از محیط لمسی ویندوز 8 کمک می‌کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات