مایکروسافت همچنان به شرکای تجاری ویندوزفون متعهد می‌ماند

چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۶
مطالعه 2 دقیقه
در پی اعلامیه‌ی جدید مایکروسافت مبنی بر خرید بخش موبایل نوکیا، رئیس بخش سیستم عامل این شرکت اعلام کرد که کماکان با تامین کننده‌های اصلی ابزارهای مبتنی بر ویندوزفون‌ همکاری خواهد کرد.
تبلیغات

با توجه به قراردادی که روز دوشنبه بین نوکیا و مایکروسافت بسته شد، مایکروسافت این اطمینان را به OEMها (تولیدکنندگان سخت افزاری) داد که مثل همیشه همکاری برای ارائه‌ی ویندوزفون‌های جدید ادامه خواهد داشت.

 تری میرسون -نائب رئیس بخش سیستم عامل مایکروسافت- هم طی اظهاراتی مشابه بیان داشت که:

برای ارائه محصولات جدید علاقه‌مند به همکاری‌های دو جانبه هستیم. ایده‌های مهیجی داریم و با کمک شرکای تجاریمان که خلاقیت و تنوع وپیشرفت را ضمیمه‌ی ویندوز‌فون کردند در عمل هم آنها را پیاده سازی خواهیم کرد. ما همواره مجذوب طراحی ابزارهایی شده‌ایم که شرکای تجاریمان هم اکنون در حال عرضه به بازار هستند.

با توجه به اینکه اتفاقات پشت سر هم و سریع رخ دادند، تامین‌کننده‌ها زمان لازم برای ارزیابی موقعیت را نداشته‌اند و تاکنون هیچ یک راجع به سیاستی که در پیش خواهند گرفت، اظهارنظر نکرده‌اند.

اکنون که مایکروسافت به عنوان یک تولید کننده‌ی تلفن همراه مطرح شده است، امکان سرد شدن روابط با شریک‌های تامین کننده نظیر HTC و Huawei هم وجود خواهد داشت. اما مایکروسافت با این وضعیت بیگانه نیست! سال گذشته شرکت با ارائه‌ی تبلت Surface رسما به یک تولید کننده‌ دراین حوزه‌ تبدیل شد و نشان داد که می تواند رقیبی خطرناک از سوی تولید کنندگان مطرح تبلت تلقی شود.

سخنان تند آقای «جانی شی» مدیر عامل شرکت ایسوس که به رک بودن شهرت دارد، بر این حقیقت که مایکروسافت رقیبی جدی در حوزه‌ی تبلت شد صحه می‌گذارد. او علنا سرفیس را درهم کوبید و با انتقاد از سیستم عامل آن، windows RT  (برخی از تبلت‌های ASUS مجهز به این سیستم عامل‌ بودند)، گفت: «خیلی هم موفق عمل نکرده است».

اکنون دو دسته ابزار ویندوزفون‌ی وجود خواهد داشت: دسته اول توسط مایکروسافت ساخته می‌شوند و دسته‌ی دوم توسط شرکای تامین کننده. تعهدات ویندوزفون در قبال شرکت‌هایی به غیر از نوکیا با توجه به اینکه 80 درصد از سهم فروش ویندوزفون‌ها در اختیار نوکیا بوده است، تا به امروز با بی میلی و اما و اگر انجام شده‌اند. حال در این موقعیت جدید احتمالا سایر سازندگان دست از تلاش برخواهند داشت و عرصه را به سود مایکروسافت ترک خواهند کرد. اما اگر این اتفاق بیافتد مایکروسافت نوآوری و فناوری‌ دیگر شرکت‌ها را از دست خواهد داد و به تنها تولیدکننده ابزارهای ویندوزفونی تبدیل خواهد شد، اتفاقی که برای یک سیستم عامل نوپا همچون ویندوز فون خوشایند نخواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات