لپ تاپ جدید سامسونگ از نظر رزولوشن صفحه، کروم بوک پیکسل و مک بوک رتینا را مغلوب می‌کند

دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۸
مطالعه 2 دقیقه
بسیاری از علاقمندان ویندوز به‌دنبال لپ تاپ با صفحه‌نمایش متراکم و با رزولوشن بالا هستند؛ چیزی شبیه به مک بوک رتینا اپل یا کروم بوک پیکسل گوگل؛ اما تا به امروز به جز یکی دو محصولی که بصورت نمونه اولیه معرفی شدند، هیچ لپ تاپ ویندوزی با رزولوشن بالاتر از 1080p وارد بازار نشده است. حال به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد یک لپ‌تاپ با رزولوشن بسیار بالا را این هفته معرفی کند. براساس گزارش اسلش‌گیر، کره‌ای‌ها این هفته یک لپ‌تاپ 13.3 اینچی با رزولوشن QHD یا 3200 در 1800 پیکسل را معرفی خواهند کرد.
تبلیغات

لپ تاپ جدید سامسونگ دارای صفحه‌نمایش 13.3 اینچ با رزولوشن 3200 در 1800 پیکسل است. این به معنی تراکم 276 پیکسل در اینچ (PPI) است که نسبت به مک بوک پرو اپل با تراکم 227ppi و کروم بوک پیکسل گوگل با تراکم 239ppi، بالاتر است.

اگر به خاطر داشته باشید، هفته گذشته شارپ نیز از صفحه‌های نمایش 11.6، 14 و 15.6 اینچ خود که از فناوری IGZO این شرکت پشتیبانی می‌کنند، پرده‌برداری کرد. صفحه‌های نمایش با تراکم بسیار بالا که مصرف بسیار پایینی نیز دارند و قرار است در تبلت و لپ‌تاپ‌ها بکار گرفته شوند. براساس ادعای شارپ این پنل‌ها نزدیک به 30 درصد کمتر از پنل‌های LCD رایج بازار انرژی مصرف می‌کنند. پنل‌های جدید IGZO شارپ آنقدر باریک‌ هستند که به خوبی می‌توان از آن‌ها در اولترابوک‌ها نیز استفاده نمود.

پیش‌تر، توشیبا نیز از اولترابوک 13.3 اینچی خود با نام Kirabook پرده‌برداری کرد. این اولترابوک مجهز به صفحه‌نمایش با رزولوشن خیره کننده 2560 در 1440 پیکسل است. بدین‌ترتیب نبرد دلچسب و دوست داشتنی لپ‌تاپ‌ با رزولوشن بالا آغاز شده است. نبردی که بدون شک به نفع مصرف‌کننده است و به ارتقاء سطح تجربه کاربری کمک می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات