هواوی پردازشگر گرافیکی و چیپ فلش مموری خود را توسعه می‌دهد

یک‌شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
هواوی در حال حاضر بیشتر گوشی‌های هوشمندش را به پردازده‌های کرین ساخت خود مجهز می‌کند. حالا گزارش‌هایی که از چین منتشر شده‌، نشان‌ می‌دهد که هواوی به عنوان سومین تولید کننده بزرگ گوشی‌های هوشمند در دنیا درصدد تولید پردازشگر گرافیکی و چیپ فلش مموری مخصوص خود است.
تبلیغات

هواوی در پی تولید پردازشگر گرافیکی و  چیپ فلش مموری خود است. به نظر می‌رسد این اقدام هم بخشی از برنامه‌های هواوی برای اتکای هر چه بیشتر به خود و ساخت اتمسفر کاملا بومی است. پیش از این در خرداد ماه از توسعه KirinOS به عنوان سیستم عامل مخصوص هواوی خبرهایی شنیده‌ بودیم. در آن زمان گفته شد که طرح توسعه سیستم عامل کرین حدود سه سال است که روی میز مدیران هواوی است با این حال نبود برنامه‌های کافی برای اپ‌استور کرین یکی از موانع بر سر راه هواوی در تصمیم‌گیری برای توسعه سیستم عامل مخصوص خود بود. 

در حال حاضر چیپ‌های کرین از پردازنده‌های گرافیکی Mali‌ ساخت شرکت آرم بهره می‌برند و این امید وجود دارد که هواوی با توسعه پردازنده‌های گرافیکی خود بتواند سیستم روی یک چیپ کرین را بهینه‌تر از قبل سازد. این امر موجب بهبود عملکرد گوشی‌های هواوی هم می‌شود. 

اما در رابطه با تولید چیپ‌های فلش مموری‌ به نظر می‌رسد که هواوی قصد دارد تا این چیپ‌ها را از نظر سخت‌افزاری طراحی کند و سپس از طریق همکاری با یکی از شرکت‌های تولید کننده پیشتاز در این حوزه نظیر SK Hynix، سامسونگ یا Micron Technology به تولید چیپ‌های خود بپردازد.

در این گزارش چارچوب زمانی خاصی برای آماده‌سازی سیستم عامل کرین،‌ پردازنده گرافیکی خود هواوی همچنین چیپ فلش مموری هواوی اعلام نشده است. در شرایطی که پیش از این در زومیت خواندید که احتمال معرفی هواوی پی ۹ در اسفند ماه وجود دارد، به نظر می‌رسد در این گوشی هوشمند شاهد پردازنده گرافیکی هواوی نباشیم چرا که چنین محصولاتی نیازمند تست‌های گوناگون برای کسب آمادگی حضور در بازارهای رقابتی امروز هستند و به نظر نمی‌رسد که هواوی در حال حاضر و به این سرعت آمادگی ارائه‌ی پردازشگر گرافیکی و چیپ فلش مموری خود را داشته باشد. در رابطه با سیستم عامل هواوی هم، هر چند که به نظر می‌رسد هواوی سال‌ها است که به آن فکر می‌کند، ولی در مورد آمادگی هواوی برای جدایی از اندروید در شرایط کنونی هم تردیدهای جدی وجود دارد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات