«اپرا مکس» تا سال ۲۰۱۷ روی بیش از ۱۰۰ میلیون گوشی اندروید بصورت پیش‌فرض نصب خواهد شد

دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اپرا مکس (Opera Max) یک اپلیکیشن مدیریت داده‌ در گجت‌های موبایل است که با استفاده از آن می‌توان میزان مصرف داده‌ در شبکه‌های 4G، 3G و وای-فاس را تا ۵۰ درصد کاهش داد. اپرا پیش‌بینی کرده که این اپلیکیشن تا سال ۲۰۱۷ میلادی روی بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه گوشی‌هوشمند اندرویدی نصب خواهد شد.
تبلیغات

کمپانی اپرا اپلیکشنی با عنوان اپرا مکس (Opera Max) توسعه داده که با استفاده از آن می‌توان میزان داده‌ی مصرف شده در شبکه‌های 3G ،4G و وای-فای را تا ۵۰ درصد کاهش دهد. در صورت بکارگرفتن این سرویس مصرف شماری از اپلیکیشن‌های استریم ویدیو نظیر یوتیوب یا نتفلیکس بیش از ۶۰ درصد کاهش می‌یابد. اپرا موفق شده تا با بهره‌گیری از فشرده‌سازی اطلاعات به این موفقیت دست یابد. اپلیکیشن اپرا مکس تمام داده‌های رد و بدل شده نظیر وب‌سایت‌هایی را که کاربر بازدید می‌کند یا ویدیو‌هایی که تماشا می‌کند، فشرده می‌کند. اپرا مدعی است که این اپلیکیشن هیچگونه کاهش کیفیتی را به ارمغان نیاورده و کاربران می‌توانند همچون روال معمول به دریافت اطلاعات خود با کیفیت بالا ادامه دهند.

در حال حاضر کاربران گوشی‌های هوشمند اندرویدی می‌توانند در صورت نیاز اپلیکیشن اپرا مکس را از گوگل پلی استور دانلود کرده و مورد استفاده قرار دهند. البته شماری از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند این اپلیکیشن را از همان ابتدا روی محصولات خود قرار می‌دهند. از جمله‌ی این تولیدکنندگان می‌توان به شیائومی و سامسونگ اشاره کرد. روز دوشنبه اپرا اعلام کرد که برای استفاده از این اپلیکیشن با سه تولیدکننده گوشی‌های هوشمند اندرویدی به توافق رسیده است. این سه تولیدکننده‌ی آسیایی بوده و شامل کمپانی‌های ایسر، هایسنس و تی دبلیو زد (TWZ) می‌شود. با اضافه شدن سه کمپانی دیگر به جمع برندهایی که اپرا مکس را بصورت پیش فرض روی گوشی‌هوشمند خود قرار می‌دهند، تعداد کل کمپانی‌هایی که کاربر این اپلیکیشن هستند، به ۱۴ رسیده است.

اپرا پیش‌بینی کرده که تا سال ۲۰۱۷ میلادی بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه از گوشی‌های هوشمند اندرویدی عرضه شده به بازار بصورت پیش فرض از وجود این اپلیکیشن بهره خواهند برد. در شماری از کشور‌ها و قاره‌ها نظیر اندونزی، هند، آمریکای لاتین و آفریقا که زیرساخت‌های موبایل بسیار قوی‌تر از زیرساخت‌های ارتباطات سیمی است، میزان استفاده از داده‌ها روز به روز افزایش می‌یابد. در این مناطق، فشرده‌سازی داده‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

بسیاری از کاربران همیشه نگران این موضوع هستند تا از میزان ترافیک در نظر گرفته شده در بسته‌ی خود بیشتر مصرف نکرده یا حجم داده‌ی خود را به هر صورت محدود کنند. در پاسخ به این موضوع بسیاری از اپراتورهای مخابراتی در پی یافتن راه‌هایی به منظور بهینه سازی مصرف داده هستند تا موانع برسر استفاده از شبکه‌های اینترنت موبایلی برچیده شود. اپرا مکس مستقیما این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا میزان داده‌ی مصرفی خود را کنترل کرده و به صورت بسیار محسوسی کاهش دهند.

۱۴ تولیدکننده‌ای که از این اپلیکشن به عنوان گزینه ی پیش فرض روی گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کنند، باید به ایسر، چری موبایل، اورکس، فلای، هایسنس، اپو، پرستیژیو، سامسونگ، سیمفونی، تکنو، تی دبلیو زد، میکرومکس و شیائومی اشاره کرد. در صورتی که دوست دارید این اپلیکیشن را روی گوشی هوشمند یا تبلت اندرویدی خود نصب کنید، می‌توانید آن را دانلود کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات