Dell کمپانی EMC را با مبلغ ۵۰ میلیارد دلار تصاحب می‌کند

دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
انتظار می‌رود امروز Dell که یک کمپانی خصوصی است، خرید موسسه‌ی فناوری ذخیره‌سازی EMC را با مبلغ ۵۰ میلیارد دلار به صورت رسمی اعلام کند. این خرید از لحاظ مبلغ بزرگ‌ترین قرارداد تاریخ در دنیای فناوری خواهد بود.
تبلیغات

آن طور که از شواهد پیدا است کمپانی دل امروز خرید موسسه فناوری ذخیره‌سازی EMC را به طور رسمی اعلام خواهد کرد. مذاکرات برای خرید مستقیما بین مدیر عامل دل، مایکل دل و مدیر عامل EMC جو توچی صورت گرفته است و حتی برخی مدیرات بلندپایه‌ی دو شرکت نیز از این مذاکرات اطلاعی نداشتند.

با توجه به این که قرارداد در حال حاضر بسیار محرمانه است می‌توان حدس زد که تا این ساعت اختلافاتی بر سر برخی بندهای آن وجود دارد. بنابر گفته‌ی منابع آگاه EMC همچنین بندی در توافقنامه قرار داده است که طبق آن اگر این شرکت پیشنهاد بالاتری دریافت کند می‌تواند قرارداد را فسخ کند. البته شرکت‌های احتمالی مانند IBM، اوراکل، سیسکو و سایر شرکت‌ها به احتمال زیاد پیشنهادی ارائه نخواهند کرد.

در حال حاضر مشخص نیست که آیا Elliot Management که هفتمین سهامدار بزرگ EMC است از این قرارداد پشتیبانی خواهد کرد یا خیر و به نظر می‌رسد مذاکرات بین نمایندگان تمامی شرکت‌ها در حال حاضر نیز جریان دارد.

به گفته بلومبرگ این قراردا تا دوشنبه نهایی خواهد شد و بندی که طبق آن EMC می‌تواند سایر پیشنهادات را بررسی کند نیز توسط رویترز رسانه‌ای شده است؛ انتظار می‌رود به زودی خبر نهایی شدن قرارداد و بندهای آن در اختیار رسانه‌ها قرار بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات