تکنولوژی جدید یاهو صفحه‌ نمایش لمسی را به اسکنر بیومتریک بدن تبدیل می‌ کند

یک‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
مطالعه 1 دقیقه
تیمی متخصص از آزمایشگاه یاهو روش‌ متفاوتی برای کاربرد سنسورهای اسکن اثر انگشت گوشی‌های هوشمند توسعه داده‌اند. این سیستم که BodyPrint نام دارد، از طریق صفحه نمایش لمسی خازنی گوشی هوشمند کار می‌کند.
تبلیغات

 از آنجا که صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند در مقایسه با سنسورهای دیگر، رزولوشن‌ کمتری دارد، برای استفاده از این سیستم باید سطح بزرگی از بدن مانند گوش روی گوشی قرار بگیرد. این سیستم جدید قادر است تا قسمت‌های مختلف بدن شامل گوش، مشت، بندهای انگشت و کف دست به همراه ۵ انگشت را تشخیص دهد. بعد از قرار دادن قسمت‌هایی از بدن روی صفحه نمایش، اجازه دسترسی به گوشی هوشمند داده خواهد شد. سیستم بیومتریک جدید علاوه بر این که از گوشی شما حفاظت خواهد کرد، قابلیت‌های دیگری را نیز ارائه می‌کند. 

به عنوان مثال توسط این سیستم می‌توانید گوشی هوشمند را طوری تنظیم کنید که فقط هنگامی که گوشی خود را به صفحه نمایش گوشی هوشمند چسبانده‌اید به تماس‌ها پاسخ داده شود. همچنین می‌توان فایل‌ها را توسط این سیستم قفل کرد. سیستم BodyPrint در کنفرانسی تحت عنوان تعامل انسان و رایانه در شهر سئول معرفی و به نمایش گذاشته شد. علاوه بر این در این کنفرانس آزمایشی انجام شد که ۱۲ نفر در آن شرکت داشتند و سیستم Bodyprint توانست در ۹۹.۹۸ درصد صاحبان گوشی را با دقت شناسایی کند. کریستین هولز بنیان‌گذار و سازنده این سیستم جهت تجاری شدن تکنولوژی Bodyprint باید آزمایش‌های بزرگ‌ترین انجام دهد.

در ویدئوی زیر می‌توانید روش عملکرد این تکنولوژی را مشاهده کنید: 

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات