انجام تحقیقات برای توسعه‌ی ماژول شلیک اشعه روی M4

شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
در آینده‌ی نزدیک اسلحه‌ی سنتی مورد استفاده توسط نیروهای نظامی نیز رنگ و بویی پیشرفته خواهد گرفت. ارتش آمریکا در نظر دارد تا قابلیت شلیک اشعه را از طریق اتصال یک ماژول سخت‌افزاری به تمام اسلحه‌های مورد استفاده در ارتش اضافه کند.
تبلیغات

براساس اطلاعات منتشر شده ارتش آمریکا در حال آزمایش اسلحه‌های اشعه‌ای است تا آن‌ها را بصورت عملیاتی مورد استفاده قرار دهد. با استفاده از این اسلحه‌ها، سربازان قادر خواهند بود تا ابزار‌های الکترونیک مورد استفاده توسط نیروهای دشمن را با شلیک از کار بیاندازند. البته باید به این نکته اشاره کرد که این اسلحه‌ها به هیچ وجه شبیه آنچه که در فیلم‌های علمی تخیلی نمایش داده شده نیستند، چراکه ارتش آمریکا ماژول‌های مورد نظر را روی M4هایی نصب می‌کند که هم‌اکنون در ارتش مورد استفاده قرار می‌گیرند. ماژول مورد نظر شامل آنتی است که از لوله‌ی اسلحه بیرون می‌زد. کل ماژول اضافه شده Burke Pulser نام دارد.

این ماژول کلا از دو آنتن تشکیل شده که همچون پیکان از لوله‌ی اسلحه بیرون زده و ظاهری شبیه به تیرِ کمان دارد. این ابزار توسط یکی از مهندسان بخش تحقیقات اسلحه‌های الکترونیک ارتش آمریکا با نام James E.Bruke طراحی شده است. در تصویر زیر می‌توانید شمایی از ساختار این سلاح را ببینید.

M5Int

‌Bruke Pulser از دو آنتن و یک ژنراتور فیزوالکتریک تشکیل شده که این ژنراتور وظیفه‌ی تولید انرژی مورد نیاز برای شلیک را بر عهده دارد. انرژی تولید شده توسط این ژنراتور، به پالس‌های الکتریکی تبدیل می‌شود. ضمنا برای جلوگیری از برخورد این پالس‌ها با سرباز، سپری برای این منظور در نظر گرفته شده است.

Bruke Pulser را می‌توان همچون صدا خفه کن روی M4 وصل کرد. با استفاده از این ابزار سربازان قادرند انواع کامپوننت‌های بلوتوث و سایر ابزار‌های الکترونیک را غیرفعال کنند. برای تولید انبوه این ماژول، باید هزینه‌ی ساخت هر دستگاه کمتر از 1000 دلار باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات