گوگل امکان دانلود تاریخچه‌ جستجو را برای کاربران فراهم کرد

سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
گوگل اخیرا ابزاری جدید توسعه داده که به کمک آن کاربر می‌تواند تاریخچه کامل آنچه که جستجو کرده را دانلود کند. این ابزار به طور خودکار به حساب‌های کاربری تمامی کاربرهای گوگل اضافه شده است.
تبلیغات

 غول جستجوی اینترنتی ابزاری جدید را به حساب‌های گوگل کاربران اضافه کرده که به کمک آن به راحتی می‌توان یک کپی از تاریخچه جستجو را دانلود کرد. این ویژگی که در ابتدا توسط یکی از وبلاگ‌‌های غیر رسمی گوگل کشف شد، تمامی تاریخچه‌ی جستجوی کاربر را به داخل اکانت گوگل درایو انتقال داده و می‌توان از آنجا به راحتی آن را دریافت کرد. نتایج جستجو در فرمت ZIP ذخیره شده و به سال و ماه مرتب شده‌اند.

گوگل پیش از این ابزاری را برای کاربران مهیا کرده بود که بتوانند تاریخچه‌ی کامل جستجو را مشاهده کنند، اما تا به حال ابزاری را برای دانلود تاریخچه فراهم نکرده بود. حال کسانی که مشتاق به داشتن یک کپی از تاریخچه جستجوی خود هستند می‌توانند از این ابزار جدید استفاده کنند. گوگل به طور رسمی این ابزار را معرفی کرده و در داخل حساب کاربری کاربران گوگل اضافه کرده است.

بر اساس وبلاگ غیر رسمی سیستم عامل گوگل، این موتور جستجو ابزار دانلود تاریخچه را از یک سال پیش در مرحله تست و آزمایش قرار داده بود. این ابزار بخشی از برنامه‌ی گوگل برای ارائه اطلاعات کاربران است. در طی چند سال اخیر دیگر شرکت‌‌های برجسته و مهم مانند فیسبوک، ابزار و امکاناتی را برای کاربران فراهم کرده‌اند تا بتوانند به راحتی به داده و اطلاعات خود دسترسی داشته باشند؛ این دسترسی برای مطالب هر کاربران فراهم شده است.

برای دانلود تاریخچه جستجو داشتن یک اکانت کاربری گوگل ضروری است. زمانی که آرشیو ایجاد شد، گوگل هشداری را به کاربر ارائه می‌کند. بر اساس این اعلانیه گوگل توصیه می‌کند که دانلود آرشیو در کامپیوترها و شبکه‌های عمومی به دلیل مسائل امنیتی صورت نگیرد. همچنین گوگل اطلاع داده که جهت دانلود این آرشیو، کاربر حتما باید از تایید هویت دو مرحله‌ای برای وارد شدن به اکانت و دسترسی به تاریخچه استفاده کند.

جهت دانلود آرشیو تاریخچه جستجو، به صفحه‌ی جستجوی گوگل مراجعه کرده و بر روی دکمه‌ی موجود در سمت راست و بالای تصویر کلیک کنید، در این منو گزینه‌ی دانلود را انتخاب کنید. پس از آن آرشیو تاریخچه به داخل اکانت گوگل درایو اضافه می‌شود و از آنجا به راحتی می‌توانید آن را دریافت کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات