غول فنلاندی درصدد بازگشت؛ گوشی‌ های هوشمند نوکیا اواخر سال 2016 عرضه می شوند

دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
پس از خرید بخش تولید گوشی‌های‌هوشمند نوکیا توسط مایکروسافت، این کمپانی به چند بخش اصلی تقسیم شد و با توجه به قرارداد این کمپانی با ردموندی‌ها، نوکیا نمی‌تواند تا فصل سوم 2016 گوشی‌هوشمند جدیدی با برند نوکیا روانه‌ی بازار کند. حال گزارش‌هایی منتشر شده که نشان از تصمیم نوکیا برای ورود به بازار گوشی‌های‌هوشمند با محصولات جدید اواخر سال 2016 میلادی دارد.
تبلیغات

پس از تصاحب بخش تولید گوشی‌های‌هوشمند نوکیا توسط مایکروسافت، کمپانی فنلاندی به سه بخش تولید تجهیزات مخابراتی به‌عنوان پرسودترین بخش کمپانی، بخش توسعه‌ی نقشه‌های HERE و بخش تولید سخت‌افزار  تقسیم شد. نوکیا پس از جدایی از مایکروسافت تنها یک تبلت اندرویدی با عنوان N1 روانه‌ی بازار کرد که تولید این محصول نیز برعهده‌ی فاکس‌کان بود. با توجه به قرارداد این کمپانی فنلاندی با مایکروسافت مبنی بر اینکه اجازه تولید گوشی‌های‌هوشمند تا سه ماهه‌ی سوم 2016 را ندارد، این کمپانی محصولی را با برند نوکیا به بازار عرضه نخواهد کرد.

آخرین گزارش منتشر شده توسط Re/code نشان از این دارد که نوکیا بی صبرانه در انتظار پایان یافتن زمان مورد نظر و عرضه‌ی گوشی‌های‌هوشمند خود به بازار است. هنوز مشخص نیست که نوکیا تا چه میزان برای ورود دوباره به بازار سرمایه‌گذاری کرده، اما شنیده‌ها حاکی است که شماری از افراد مجرب جذب این کمپانی شده‌اند.

به نظر می‌رسد شکل و شمایل این گوشی‌های‌هوشمند را باید شبیه تبلت N1 و متفاوت از محصولات پیشین این کمپانی خواند. ضمنا باید به این موضوع اشاره کرد که نوکیا فقط وظیفه‌ی طراحی گوشی‌های‌هوشمند را به عهده خواهد گرفت و همچون تبلت N1 تولید این محصول بر عهده‌ی کمپانی‌های چینی خواهد بود. این روش، ریسک کمتری دارد و هزینه‌ی کمتری را نیز برای تولیدکننده رقم می‌زند، هرچند در دنیای رقابتی این سیاست می‌تواند مشکلاتی را برای تولیدکننده ایجاد کند.

احتمالا در گوشی‌های‌هوشمند این کمپانی شاهد درج عبارت Designed by Nokia خواهیم بود که پس از آن نام تولیدکننده نیز درج خواهد شد. این گوشی‌های‌هوشمند به احتمال زیاد مبتنی براندورید خواهند بود که آرزوی بسیاری از طرفداران نوکیا است.

هنوز مشخص نیست که سیاست‌های نوکیا در زمینه‌ی تولید گوشی‌های‌هوشمند چگونه در کنار سرمایه‌گذاری 16.6 میلیارد دلاری این کمپانی برای خرید آلکاتل-لوسنت نتیجه خواهد داد؟ نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات