مایکروسافت با سایانوژن قرارداد همکاری امضا کرد

پنج‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد مایکروسافت برای ارائه‌ی سرویس‌های نرم‌افزاری خود در بستر دستگاه‌های اندروید مصمم است. پس از گلکسی اس 6، اکنون نوبت به سایانوژن رسیده تا پس از مدت‌ها شایعه، مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌های غول نرم‌افزاری دنیا بر روی این سیستم‌عامل نصب خواهد شد.
تبلیغات

 نسخه‌ی بعدی سیستم‌عامل مبتنی بر اندروید سایانوژن مود مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌های مایکروسافت از جمله Skype ،OneDrive ،OneNote ،Outlook ،Bing و Office Mobile را با خود به همراه خواهد داشت. افزون بر این، مدیر سایانوژن تصریح کرده که برخی سرویس‌ها و برنامه‌های مایکروسافت با رام سایانوژن ترکیب خواهند شد تا پشتیبانی بومی در بخش‌های خاص دستگاه برای آن‌ها فراهم باشد.

با در نظر گرفتن این مساله که صحبت‌های پیشین حکایت از علاقه‌ی مایکروسافت به خرید بخشی از سهام سایانوژن داشت، این قرارداد در نوع خود جالب است. اگرچه این شایعه در نهایت تکذیب شد اما مشخص است که تلاش این دو کمپانی برای اجرای نوعی همکاری کاملا صحت داشته است. 

همکاری با سایانوژن جدیدترین اقدام مایکروسافت در راستای تقویت حضور محصولات این شرکت در پلتفرم اندروید است. این کمپانی هم‌اکنون نیز مبلغ مشخصی پول در ازای تعدادی لایسنس که در سیستم‌عامل اندروید مورد نیاز است از سازندگان دستگاه‌های اندرویدی دریافت می‌کند. هم‌اکنون بر اساس گزارش‌ها، برای ساخت یک گوشی هوشمند اندرویدی، به بیش از 200 پتنت مایکروسافت نیاز است که به موجب آن مایکروسافت با 11 سازنده‌ی مطرح گوشی‌های هوشمند اندرویدی قرارداد بسته است. بر اساس این قرارداد، مایکروسافت در ازای ارائه‌ی پیش‌فرض برخی از سرویس‌های خود در این گوشی‌ها، بخشی از هزینه‌ی لایسنس را می‌بخشد.

دو مورد از این سازندگان، مایکروسافت و دل هستند. مایکروسافت همچنین با توسعه‌ی یک رام اختصاصی که هم‌اکنون بر روی شیائومی می4 آزمایش می‌شود در حال کار بر روی ارائه‌ی ویندوز 10 بر روی گوشی‌های اندرویدی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات