آیپد پاپ با قیمت 30٫500 دلار به فروش رفت

چهارشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
یک دستگاه آیپد که زمانی به پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان تعلق داشت، دیروز در یک حراجی در کشور اروگوئه به قیمت ۳۰٫۵۰۰ دلار توسط یک بازرگان آرژانتینی به فروش رفت؛ فروش این آیپد و بررسی‌ها برای اطمینان از اصالت آن در کمتر از ده دقیقه انجام گرفت.
تبلیغات

 آیپدی که متعلق به پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان بود در یک حراجی خیریه در کشور اروگوئه به فروش رفت. به گزارش رویترز خریدار بدون این که نام خود را فاش کند طی تماس تلفنی با این مرکز حراج پیشنهاد خرید را ارائه داد و در نهایت این آیپد را از آن خود کرد.

آیپد پاپ

در پشت این آیپد که بر روی آن عبارت « حضرت فرانسیس مقدس، اینترنت واتیکان، مارس ۲۰۱۳» حک شده است به مدت یک سال و نیم از سوی رهبر کاتولیک‌های جهان مورد استفاده قرار می‌گرفت. همچنین در پشت آیپد امضای واتیکان نیز درج شده است. مطابق تصاویر منتشر شده، این آیپد یک کیبورد نیز به همراه دارد.

 پاپ فرانسیس در جریان سفر سال گذشته خود به کشور اروگوئه این آیپد را به یک کشیش اروگوئه‌ای هدیه داد و این فرد نیز آن را به یک مدرسه بخشید. ظاهرا مسئولان این مدرسه نیز تصمیم گرفتند که از آیپد اهدایی پاپ فرانسیس نهایت استفاده را برده و آن را به پول تبدیل کنند. به همین خاطر مدیریت این مدرسه قیمتی چهل هزاردلاری برای این آیپد تعیین کرد. اما پس از آغاز حراج قیمت پایه ۲۰ هزار دلار برای آیپد سابق پاپ تعیین شد که در نهایت به قیمت ۳۰٫۵۰۰ دلار به فروش رفت.

پاپ فرانسیس همواره از تکنولوژی‌های مختلف استفاده کرده و از اینترنت به عنوان یک روش قدرتمند برای پرورش گفتگو بین ادیان مختلف یاد می‌کند. وی سال گذشته اعلام کرد که اینترنت هدیه‌ای از طرف خداوند است. پاپ فرانسیس در ماه فوریه ویدئوی تصویری را در هنگ‌اوتس با کودکان معلول برقرار کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات