ساخت رادار برای شناسایی پهپادهای کوچک

یک‌شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
در حال حاضر نیروهای نظامی برای مقابله با هواپیماهای جنگنده و بمب‌افکن از رادارها و موشک‌های زمین به هوا به استفاده می‌کنند، اما این تجهیزات در برابر پهپادهای کوچکی که نزدیک به میدان نبرد پرواز می‌کنند ناتوان هستند، حال آنکه نیروی زمینی ارتش آمریکا برای مقابله با پهپادها رادار ضد توپخانه را پیشنهاد داده است.
تبلیغات

در سال‌های دور مقابله با هواپیماهای بمب‌افکن و جنگنده چالش‌های فراوانی را برای نیروهای زمینی ایجاد می‌کرد تا اینکه نیروهای نظامی از سیستم‌های راداری و موشک‌های زمین به هوا برای هدف قراردادن هواپیماها استفاده کردند. اخیرا با همه گیر شدن استفاده از پهپادها در میدان‌های نبرد که بسیار نزدیک به سطح زمین پرواز می‌کنند، نیروهای زمینی با مشکلاتی روبرو می‌شدند که این مشکل نیز توسط نیروی زمینی با معرفی رادار ضد توپخانه حل شده است.

شماری از گروه‌های تروریستی نظیر داعش که دسترسی به هواپیماهای سنگین نداشته یا دانش استفاده از انواع هواپیماهای بمب‌افکن و جنگنده را ندارند، از پهپادهای کوچکی استفاده می‌کنند که هم اکنون نیز در بازار وجود دارند و می‌توان به‌راحتی تهیه کرد. این نوع پهپادها را می‌توان با استفاده از کنترلر‌های دستی به پرواز درآورده و هدایت کرد. این نوع پهپادها را نمی‌توان با استفاده از رادارهای مورد استفاده برای شناسایی هواپیماهای معمولی رویت کرد.

رادار جدید توسعه یافته ۱۲۰ سانتی‌متر عرض داشته و ارتفاع آن‌ها نیز ۱۲۰ سانتی‌متر است. این رادار که AN/TPQ-49 نام دارد قادر است مساحتی 313 کیلومتر مربعی را پوشش دهد. این رادار قادر است انواع راکت‌ها، خمپاره اندازها و پهپادهای کوچک را شناسایی کرده و نیروهای زمینی را برای منهدم کردن آن‌ها آگاه کند. براساس اطلاعات ارائه شده این رادار قادر است علاوه بر شناسایی محل پرواز پهپاد، محل برخواستن آن را نیز نمایش دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات