زیان مشترکان ایرانسل از اعلام نشدن پایان بسته‌ های اینترنتی؛ رگولاتوری برای یافتن راه‌ حل وارد می‌ شود

یک‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
اپراتور دوم تلفن‌همراه اتمام بسته اینترنتی را به صورت خودکار به مشترک اعلام نمی‌کند. سپس محاسبه هر کیلوبایت اینترنت به صورت آزاد موجب اتمام شارژ اعتباری و رقم‌های گران در قبوض دائمی می‌شود. بر این اساس معاون رگولاتوری برای یافتن راه‌حل وارد عمل می‌شود.
تبلیغات

اپراتور دوم تلفن‌همراه در هنگام پایان بسته‌های اینترنتی، پیامکی مبنی بر اعلام اتمام بسته برای مشترک ارسال نمی‌کند و پس از پایان بسته هزینه هر کیلوبایت اینترنت به صورت آزاد محاسبه می‌شود. برای مشترکان اعتباری این موضوع به صورت اتمام شارژ و برای مشترکان دائمی به صورت رقم‌های گران در قبوض نمایان می‌شود.

این موضوع مورد اعتراض بسیاری از مشترکان این اپراتور واقع شده است.

در پاسخ به این موضوع اپراتور مربوطه چندین روش مبتنی بر کدهای دستوری برای این منظور پیش‌بینی کرده است؛ اما ادامه نارضایتی مشترکان از این روند نشان می‌دهد دیگر روش‌های اطلاع‌رسانی مانند روش ساده پیامکی، رضایت مشترک را تامین نکرده است.

این اپراتور یکبار پیش از این نیز وعده داد بود که «علاوه بر روش‌های موجود، سرویس مضاعف اعلام پیامکی پایان اعتبار بسته را نیز به بخش اعظم مشترکان خود عرضه کرده و برای باقی مشترکان نیز به زودی فعال خواهد کرد.»، اما خبری از این طرح نیست.

به این ترتیب با ادامه این روند و اعتراض مشترکان، مسئولان مقررات گذار برای حل موضوع ورود کرده‌اند.

صادق عباسی شاهکوه معاون بررسی‌های فنی و اقتصادی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از ورود رگولاتوری به این موضوع خبر داد. وی گفت:

با توجه به گزارش‌های دریافت شده از سوی مشترکان مبنی بر اعلام نشدن اتمام بسته‌های اینترنت شرکت ایرانسل در زمان پایان مهلت و حجم بسته و متضرر شدن مشترکان از این بابت، بررسی موضوع برای یافتن راه‌حل در دستور کار قرار گرفته است. با توجه به اینکه این شیوه عمل خسارت‌های مالی برای مشترکان ایجاد می‌کند، برای جلوگیری از آن، باید دستورالعمل مشخص و یکپارچه‌ای برای اطلاع‌رسانی دقیق درباره پایان بسته‌ها تدوین شود.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات