مایکروسافت با رایگان کردن بستر ارتباطی موبایل خود به سراغ بلک بری می‌رود

سه‌شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
بلک بری در حال حاضر با کاهش ۳۳ درصدی درآمد سالیانه روبرو است و تنها در سه ماه گذشته ۱.۶ میلیون دستگاه به فروش رسانده است؛ حال مایکروسافت قصد دارد با رایگان کردن بستر ارتباطی موبایل خود یا MDM به مشتریان آفیس ۳۶۵ آخرین ضربه را به این کمپانی وارد کند.
تبلیغات

 بلک بری شاهد کاهش فروش نرم‌ افزارهای مدیریت دستگاه است، این نرم افزار قابلیت مدیریت دستگاه‌های بلک بری، ویندوز فون، آی‌اواس و اندروید را دارد. با این اوصاف مایکروسافت هم قصد دارد از طرفی دیگر با رایگان کردن بستر ارتباطی موبایل خود یا MDM به مشتریان آفیس ۳۶۵ آخرین ضربه را به این کمپانی وارد کند.

تغییرات جدید مایکروسافت به کسب و کارهای کوچک کمک می‌کند تا گوشی‌های ویندوز فونی، آی‌اواس و اندروید را به راحتی مدیریت کنند. این ویژگی برای کسب وکارهایی که از آفیس ۳۶۵ استفاده می‌کنند، سرمایه گذاری‌ها، آموزش و مشتریان دولت رایگان خواهد بود.

دسترسی مشروط: در این حالت می‌توان سیاست‌های امنیتی را برای دسترسی به ایمیل‌ها و اسناد آفیس ۳۶۵ تنظیم کرد، تا این فایل‌ها فقط در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌هایی که سازمان و کسب وکار موبوطه تایید کرده است، و مطابق با سیاست‌های امنیتی سازمان هستند قابل دسترس باشد.

مدیریت دستگاه: در این حالت هم می‌توان تنظیم و مدیریت سیاست‌های امنیتی را انجام داد. مانند شناسایی جیلبریک و سطح امنیتی قفل گوشی. در واقع با استفاده از این ویژگی می‌توان از احراز هویت کاربران ناشناس و عدم دسترسی آن‌ها به ایمیل و اطلاعات محرمانه سازمان مربوطه جلوگیری کرد.

حذف کردن انتخابی: با استفاده از این ویژگی می‌توان اطلاعات آفیس ۳۶۵ را از دستگاه کارمند خاص سازمان پاک کرد اما تمامی اطلاعات کارمند به صورت محرمانه باقی خواهد ماند.

یک سرویس کامل از این ویژگی از طریق Microsoft Intune در دسترس خواهد بود، اما قابلیت‌های فوق برای کسب و کارهای کوچک بسیار کاربردی و مفید است؛ به همین دلیل ارائه این ویژگی می‌تواند از محبوبیت بلک بری در کسب و کارها بکاهد. مایکروسافت طی چهار تا شش هفته آینده این ویژگی را برای صاحبان کسب و کارهایی که از آفیس ۳۶۵ استفاده می‌کنند عرضه خواهد کرد، این احتمال هم وجود دارد که کاربران بلک بری سهم خود را از کسب وکار بلک بری به فروش برسانند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات