ساخت تبلت برای مراکز درمانی ابولا توسط گوگل

سه‌شنبه ۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
جمع‌آوری اطلاعات در مراکز درمانی ابولا شرایطی ویژه‌ و نیاز به دستگاهی دارد که در برابر آلودگی‌ها محافظت شده باشد. در این راستا پزشکان این مراکز از شرکت گوگل درخواست کرده‌اند تا برای جمع‌آوری اطلاعات تبلتی بسازد که امکان انتقال ویروس ابولا توسط این دستگاه‌ها وجود نداشته باشد.
تبلیغات

 گوگل به درخواست پزشکان مراکز درمانی ابولا تصمیم به ساخت تبلتی دارد که در برابر رطوبت، طوفان و شن بویژه برای استفاده در مراکز درمانی کشور آفریقا مقاوم باشد. این تبلت لایه‌ای جداگانه و محافظ در برابر آلودگی‌ها دارد که با قرار دادن دستگاه در مقداری کلر، می‌توان آن را از هرگونه آلودگی پاک کرد. از سوی دیگر برای محل‌هایی که فاقد شبکه هستند گوگل قابلیت برقراری ارتباط بی‌سیم با یک سرور محلی را فراهم کرده است.

ebola-tablet

پیش از این پزشکان تمامی اطلاعات جمع‌آوری شده و لازم را روی کاغذ‌ یادداشت می‌کردند و سپس مجبور بودند کاغذها را به جهت زدودن آلودگی و ویروس‌ها به طور کامل از بین ببرند. پزشکان این کاغذ‌ها را از محدوده‌ی حفاظت شده به افرادی که وظیفه‌ی از بین بردن آن‌ها را داشتند انتقال می‌دادند. از بین بردن آلودگی‌ها و سوزاندن کاغذ‌ها کاری دشوار بود که به زمان زیادی نیاز داشت و به همین دلیل در مناطقی مانند آفریقا به دلیل شرایط نامساعد جوی و آب‌ و هوا این کار با دشواری‌های دوچندان انجام می‌شد.

این تبلت می‌تواند عامل پیشرفت در چنین مراکز‌ی باشد؛ زیرا به مراحل جمع‌آوری اطلاعات سرعت بخشیده و در نتیجه باعث می‌شود تا به راه‌کارهایی جدیدی برای محافظت در مقابل ویروس‌هایی مانند ابولا دست یافت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات