گزارش زومیت از نشست خبری کافه بازار

شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰
مطالعه 4 دقیقه
نشست خبری مدیران ارشد کافه بازار& پنج‌شنبه 30 بهمن 93 با حضور مدیران ارشد کافه‌ بازار و جمعی از اصحاب رسانه در مرکز همایش‌های بین المللی رازی و در حاشیه پنج‌شنبه‌بازار (نخستین گردهمایی توسعه‌دهندگان بازار اندروید) برگزار شد.
تبلیغات

حسام آرمندهی، مدیر عامل کافه‌بازار هدف از برگزاری این گردهمایی را فراهم آوردن امکان تبادل نظر تولیدکنندگان اپلیکیشن‌های ایرانی موبایل با یکدیگر درجهت توسعه شبکه سازی، تیم سازی، آشنایی با متدهای جدید اپلیکشن سازی و اشتراک‌گذاری تجربیات عنوان کرد. وی با اشاره به نقش چشم‌گیر کافه‌ بازار در گسترش کسب و کار آنلاین گفت:

در حوزه فروش و درآمدزایی، بازار توانسته به حساب ده هزار توسعه‌دهنده خود بیش از 12 میلیارد تومان واریز کند، که این رقم قابل توجه نشان‌گر استقبال فوق العاده کاربران از نرم‌افزار است که خلا آن تا پیش از وجود بازار کاملا مشهود بود.
bazaar-1

سعید رحمانی، رییس هیئت مدیره کافه بازار با اشاره به قابلیت‌های بازار، بزرگ‌ترین دستاورد این شرکت را کارآفرینی و رشد ۳۰۰ درصدی کسب و کار در شرایط رشد منفی تولید ناخالص ملی دانست و اعلام کرد که تولید محتوای مبتنی بر فرهنگ بومی و استفاده از توانمندی‌های داخلی یکی از راه‌های ورود به عرصه جهانی برای کشورهای در حال توسعه است. وی همچنین در پاسخ به یکی از سوالات خبرنگاران در خصوص حمایت از قانون کپی رایت در بازار گفت:

احترام به حقوق مالکیت فکری و معنوی یکی از جدی‌ترین مسایل در کشور است. تصور ما این است که برخورد پلیسی نمی‌تواند بازدارندگی لازم در خصوص استفاده از نرم افزارهای رایگان را ایجاد کند، بنابراین بازار از طریق ایجاد امکانات از جمله گسترش کانال توزیع، سهولت در پرداخت و ارائه به موقع به روزرسانی‌ها، جذابیت لازم را برای کاربران ایجاد می‌کند.
bazaar-2

رییس هیئت مدیره کافه بازار در خصوص ورود به زمینه‌های دیگر فعالیت از جمله تولید اپلیکیشن گفت:

بزرگترین دشمن کسب و کار در ایران چند شاخه شدن و نبود تمرکز در حوزه مشخصی از فعالیت است. دلایل موفقیت شرکت‌های بزرگ اختصاصی بودن و تمرکز داشتن روی یک فعالیت‌ است. همچنین با توجه به فلسفه راه‌اندازی بازار که ایجاد بازار کاری گسترده برای جوانان فعال و توانمند کشور است، منصفانه نیست که بازار با برنامه نویس‌ها و تولیدکنندگان اپلیکیشن‌ها به رقابت بپردازد. وی در ادامه به ارائه برخی آمار و ارقام پرداخت و گفت:

در حال حاضر بیش از 6 درصد ترافیک اینترنتی کشور و 2 تا 5 درصد از درگاه‌های اینترنتی مربوط به بازار است. همچنین ۲۲ درصد از جمعیت کشور از نرم افزار بازار استفاده می‌کنند که آمار بسیار چشمگیری است. بازار در زمینه کسب و کار حدود ۳۰۰ درصد رشد داشته است.

bazaar-3

وی همچنین گفت که بیش از ۱۰ هزار حساب توسعه‌دهنده در بازار وجود دارد و تا کنون ۱۲ میلیارد تومان به حساب آنها واریز شده است. آرمندهی با اشاره به تعداد بالای کاربران کافه‌بازار اعلام کرد در حال حاضر اپلیکیشن بازار روی بیش از ۱۷ میلیون دستگاه اندرویدی نصب شده است. وی در ادامه گفت:

صفحه اول بازار هر هفته بیش از ۲۰ میلیون بازدید دارد و صفحه برنامه‌های داخل بازار ۹۰ میلیون بار در هفته دیده می‌شوند. ما ۱۵ سرور داریم که پهنای باندی نزدیک به ۱۲ گیگابیت بر ثانیه ارائه می‌کنند.

آرمندهی در پاسخ به سوال زومیت مبنی بر «آسان نبودن نصب اپلیکیشن بازار روی تلفن‌های همراه برای اکثر کاربرهای عادی و غیرحرفه‌ای و این که چرا برای این کار با شرکت‌ها و نمایندگی‌های تلفن‌های هوشمند همکاری نشده» گفت:

قبول داریم که نحوه دریافت و نصب اپلیکیشن بازار در گام نخست دشوار است، اما روش نصب آن سینه به سینه بین کاربران نقل شده و آنها می‌توانند از بازار استفاده کنند. نبود همکاری با شرکت‌های تولیدکننده تلفن همراه نیز چند علت دارد که یکی از آنها تحریم های بین‌المللی است. از طرفی وجود اپلیکیشنی چون بازار برای بسیاری از فروشندگان و نمایندگان فروش که درآمد خوبی از نصب اپلیکیشن روی تلفن‌هایی که می‌فروشند داشتند، چندان خوشایند نیست و آنها نه تنها مایل به همکاری با بازار نیستند، بلکه تا حد امکان سعی می‌کنند ما را تخریب کنند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات