نسخه جدید گوگل ناو از اپلیکیشن‌های جانبی نیز پشتیبانی می‌کند

یک‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۶
مطالعه 2 دقیقه
اپلیکیشن اندروید گوگل هر روز باهوش‌تر می‌شود. قرار است آخرین بسته بروزرسانی برای سرویس جستجوی گوگل ناو، به این سرویس توانایی دریافت اطلاعات از ۴۰ اپلیکیشن جانبی را بدهد.
تبلیغات

گوگل ناو دستیار صوتی گوگل در سال ۲۰۱۲ معرفی شد و هدف آن ارائه نتایجی دقیق و شخصی بر پایه عملکرد کاربر در دستگاه به وسیله کارت‌های مختلف بوده است. برای مثال زمانی که می‌خواهید از محل کار خود خارج شوید، این سرویس با اتصال به اینترنت متوجه می‌شود که بر سر راه شما یک تصادف اتفاق افتاده، بنابراین خیلی سریع با کمک اپلکیشن نقشه گوگل، بهترین مسیر جایگزین را به شما معرفی می‌کند.

تاکنون اطلاعات ارائه شده توسط گوگل ناو وابسته به سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های گوگل مثل نقشه، تقویم، جیمیل و جستجوی این کمپانی بوده است. اما آخرین بروزرسانی باعث شده تا دستیار صوتی دستگاه‌های اندرویدی حال بتواند با چندین اپلیکیشن جانبی همچون Lyft ،eBay ،Ford ،Panadora و موارد بیشتر ادغام شود.

Google-Now-cards

با ادغام گوگل ناو با این اپلیکیشن‌های ذکر شده، حال دستیار صوتی گوگل می‌تواند اطلاعات دریافتی از آن‌ها را نیز ضمیمه نتایج جستجوی خود کند و اطلاعاتی کامل‌تر را به کاربر نشان دهد. اما برای دریافت اعلان‌های خاص (نوتیفیکیشن) از هر اپلکیشن لازم است تا آن برنامه جانبی را بر روی دستگاه اندرویدی خود نیز نصب داشته باشید. با نصب برنامه‌های ادغام شده برای مثال صبح می‌توانید آخرین اخبار را از اپلیکیشن The Guardian در گوگل ناو بخوانید یا با برنامه Pandora بهترین موزیک‌های روز را بیشتر بشناسید.

این بروزرسانی تازه می‌تواند تاثیر بسیار خوبی در ابزار‌های پوشیدنی مبتنی بر اندروید ویر نیز بگذارد. گوگل ناو در ساعت هوشمندی مانند موتو ۳۶۰ حال با ادغام دیگر اپلیکیشن‌های جانبی به یک ویژگی بسیار قدرتمند‌ تبدیل می‌شود. گوگل ناو برای پشتیبانی از اپلیکیشن‌های جدید تا حداکثر چند هفته دیگر بروزرسانی خواهد شد و کمپانی گوگل می‌گوید در آینده تصمیم به افزایش توسعه دهندگان این سرویس دارد. هنوز مشخص نیست که اپلیکیشن گوگل در پلتفرم iOS اپل با همچنین ویژگی مشابه مجهز و بروزرسانی خواهد شد یا خیر.

نظر شما درباره پشتیبانی گوگل ناو از اطلاعات سایر اپلیکیشن‌های جانبی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات