ال‌جی از کوالکام به‌دلیل بهینه‌‌سازی اختصاصی اسنپ‌دراگون ۸۱۰ شکایت می‌کند

سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
شایعات حول جدیدترین تراشه‌ی کوالکام یعنی اسنپ‌دراگون ۸۱۰ بسیار زیاد است. پس از مطرح شدن احتمالاتی مبنی بر مشکلات گرم شدن این تراشه، حال شایعاتی مبنی بر احتمال شکایت ال‌جی از کوالکام به دلیل بهینه‌سازی اسنپ‌دراگون ۸۱۰ برای سامسونگ به گوش می‌رسد.
تبلیغات

 در حالی که شماری از تولیدکنندگان گوشی‌های‌هوشمند چون ال‌جی و شیائومی محصولات خود را همراه با تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۱۰ معرفی کرده‌‌اند، گزارش‌هایی منتشر شده که نشان از گرم شدن این تراشه‌ در زمان استفاده دارد. انتشار این گزارش‌ها احتمال تاخیر در عرضه‌ی گوشی‌های‌هوشمندی چون گلکسی S6، جی۴ و وان ام ۹ را مطرح کرده بود. اسنپ‌دراگون ۸۱۰ یک تراشه‌ی هشت هسته‌ای با قابلیت انجام پردازش‌های ۶۴ بیتی است که برخلاف گذشته کوالکام در آن از هسته‌های کریت خود استفاده نکرده است و به معماری آرم برای هسته‌ها روی آورده است.

ال‌جی که از این تراشه در نسل جدید گوشی‌هوشمند خمیده‌ی خود، جی فلکس ۲ استفاده کرده، هرگونه مشکل گرمایشی در تراشه را رد کرده است. پس از انتشار گزارش‌هایی در مورد مشکل گرم شدن اسنپ‌دراگون ۸۱۰، شایعاتی در مورد احتمال عرضه‌ی دیرهنگام گوشی‌هایی چون محصولات پرچمدار سامسونگ در کنار اچ‌تی‌سی وان مطرح شد. بسیاری این دیرکرد را به دلیل بهینه سازی تراشه و رفع مشکل آن می‌خوانند، اما در صورت صحت این گفته‌ها، مشکلاتی گریبان‌گیر کوالکام خواهد شد.

بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که در صورت بهینه‌سازی تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۱۰ توسط کوالکام برای استفاده در گلکسی‌های سامسونگ، ال‌جی این کمپانی را تحت تعقیب قرار خواهد داد. به گفته‌ی این افراد، ال‌جی کوالکام را به دلیل بهینه‌سازی اختصاصی تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۱۰ برای سامسونگ و عرضه‌ی بهینه‌ نشده‌ی آن به ال‌جی علی‌رغم اطلاع از مشکل موجود، مواخذه خواهد کرد.

البته عدم تامین تراشه توسط کوالکام برای سامسونگ را نمی‌توان مشکل چندان بزرگی برای این کمپانی کره‌ای خواند، چراکه این کمپانی خود قادر است تراشه‌های قدرتمندی را در سری اگسینوس تولید و در گوشی‌های‌هوشمند خود تعبیه کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات