KGI: اپل سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۱۴ بیش از ۷۳ میلیون دستگاه آیفون فروخت

یک‌شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱
مطالعه 4 دقیقه
موسسه‌ی آماری KGI با انتشار گزارشی از Ming Chi Kuo که سابقه‌ی درخشانی در تحلیل وضعیت کمپانی اپل دارد، خبر از فروش ۷۳ میلیون دستگاه آیفون در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۴ داد.
تبلیغات

 موسسه‌ی KGI که از وجود تحلیل‌گر نام آشنای حوزه‌ی فناوری، مینگ چی کو بهره می‌برد، با انتشار گزارشی عنوان کرده که اپل در فصل آخر سال ۲۰۱۴ میلادی موفق به فروش ۷۳ میلیون دستگاه آیفون شده است. براساس اطلاعات ارائه شده در این گزارش اپل در سه‌ماهه منتهی به سال ۲۰۱۵ میلادی موفق به فروش ۴۲ میلیون دستگاه آیفون ۶ با صفحه‌ی نمایش ۴.۷ اینچ در کنار ۱۶ میلیون دستگاه آیفون ۶ پلاس با صفحه‌ی نمایش ۵.۵ اینچ شده است.

Apple 1

گزارش منتشر شده براساس اطلاعات ارائه شده توسط مینگ، بسیار بیشتر از ارقامی است که سایر موسسات آماری در مورد فروش اپل در فصل آخر سال ۲۰۱۴ منتشر کرده‌اند. برای مثال می‌توان به پیش‌بینی UBS اشاره کرد که فروش ۶۹ میلیون دستگاه آیفون را در فصل مورد اشاره عنوان کرده است.

براساس پیش‌بینی‌های انجام شده، تقاضا برای خرید آیفون در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی نیز بالا خواهد بود، بطوریکه اپل در سه‌ماهه‌ی سال جاری میلادی موفق به فروش ۶۱.۷ میلیون دستگاه گوشی‌هوشمند آیفون خواهد شد.

Apple 2

کو همچنین پیش‌بینی کرده که اپل ساعت‌هوشمند خود، اپل واچ را در ماه مارس روانه‌ی بازار کند. براساس اطلاعات ارائه شده، اپل هنوز سخنی از جزئیات این ساعت‌هوشمند ارائه نکرده و احتمالا شاهد برگزاری یک مراسم برای معرفی ساعت‌هوشمند پیش از عرضه‌ی رسمی آن به بازار خواهیم بود.

کو پیش‌بینی کرده که پس از عرضه‌ی این ساعت‌هوشمند در ماه مارس، ۲.۸ میلیون دستگاه اپل واچ در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۱۵ به فروش خواهد رسید که این آمار فروش متعلق به ماه مارس است. براساس پیش‌بینی‌های انجام شده، تولیدکنندگان، قطعات مورد نیاز برای عرضه‌ی ۵ تا ۶ میلیون دستگاه اپل‌واچ را در سه‌ماهه‌ی اول تولید خواهند کرد که کمبود برخی قطعات کلیدی، منجر به کاهش سرعت تولید اپل‌واچ خواهد شد.

کو همچنین عرضه‌ی مک‌بوک ایر ۱۲ اینچ با صفحه‌ی نمایش رتینا را نیز در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی پیش‌بینی می‌کند. نسل جدید مک‌بوک ایر با صفحه‌ی نمایش ۱۲ اینچ رتینا و آخرین نسل از تراشه‌های اینتل روانه‌ی بازار خواهد شد. کو پیش‌بینی می‌کند این محصول میزان فروش مک‌بوک‌های اپل را در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی تا ۲.۶ درصد افزایش دهد. گمانه‌های مطرح شده حکایت از این دارد که فروش مک‌بوک‌های اپل در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۵ میلادی از ۵.۹ میلیون دستگاه در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۴ به ۶ میلیون دستگاه افزایش خواهد یافت.

اطلاعات زیادی در مورد نسل جدید مک‌بوک ایر اپل در دست نیست. جمعه‌ی گذشته تصاویری منتسب به این محصول منتشر شد که نشان از بکارگیری پنل شیشه‌ای با حاشیه‌های مشکی دارد. همچنین باید به لوگوی درخشان اپل در پشت لپ‌تاپ اشاره کرد.

 گزارش KGI، اشاره‌ای نیز به فروش آیپد‌های اپل دارد. براساس اطلاعات ارائه شده، اپل که اخیرا نسل جدید آیپدایر و آیپد مینی را روانه‌ی بازار کرده، شاهد کاهش فروش خواهد بود. به این ترتیب آیپد‌های اپل در سه‌ماهه‌ی منتهی به تعطیلات سال نو میلادی از فروش بالایی برخوردار نشد. گمانه‌‌زنی‌ها حکایت از این دارد که فروش آیپد‌ها در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۴ میلادی با کاهش ۱۷.۸ درصدی به ۲۱.۴ میلیون دستگاه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته‌ی میلادی رسیده است. کو میزان فروش آیپد را در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۵ میلادی ۱۰.۱ میلیون دستگاه پیش‌بینی کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد کاهش یافته است.

نکته‌ی جالب توجه در مورد گزارش KGI، پیش‌بینی افزایش فروش نسخه‌های پیشین آیپد در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی است. کو پیش‌بینی کرده که نسل‌های پیشین آیپد با افزایش فروش در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی روبرو شود، در حالی که وی میزان فروش آیپد ایر ۲ و آیپد مینی ۳ را رو به کاهش خوانده است. کو عنوان کرده که پس از کاهش فروش آیپد‌ در سه‌ماهه‌ی اول، اپل با چالش‌هایی روبرو خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات